Ønsker tips om software til ny HTPC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ønsker tips om software til ny HTPC

Ser ut som jeg flytter snart, og da vil jeg ha PC'en som jeg hittil har brukt som HTPC i et eget rom. Derfor kommer jeg muligens til å smekke ihop en ny HTPC. Den kommer til å brukes til en Davis CinemaTen og en Thomson bakprojeksjons-TV. Kanskje også flere TV'er i tillegg, ettersom den sannsynligvis skal brukes til parabol, det får jeg se nærmere på etterhvert.

Bruksområdene vil være film (DVD/DivX osv), parabol hvis jeg finner en bra løsning og kanskje blir det opptak av programmer/filmer fra TV også. Mulig den blir brukt til musikk også, her må jeg også se om jeg finner en tilfredsstillende løsning. Maskinen kommer utelukkende til å brukes som HTPC.

Jeg ønsker altså tips til software. (tips om parabol-hardware osv tas også imot med stor takk) Har prøvd MyHTPC, det falt ikke helt i smak. Jeg er ute etter noe jeg kan konfigurere og skreddersy akkurat slik jeg vil ha det, og det skal være så lett å bruke at "selv mor kan klare det". Har en Philips Pronto jeg ønsker å bruke til maskinen.

Ser helst at dette blir Windowsbasert, ettersom jeg ikke har erfaring med Linux.

Er dette for mye forlangt av meg, eller lar dette seg gjøre?

Hvis noen kunne hjelpe meg med å få realisert dette, hadde det vært utrolig bra!

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bortsett fra det med parabol kan du ta en titt på hjemmesiden min, der detaljene om min HTPC er ført opp (ikke oppdatert siden mai, men nå er det høst, så jeg oppdaterer nok snart, det er ikke mye forskjell). Svaret er stort sett Girder, som du kan programmere til å få hvem som helst til å bruke det. Min sønn på sju år kan bruke min HTPC.

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke er redd for Linux, er Video Disk Recorder et bra alternativ for parabol delen.
    Mer info finner du her

Oi, så først nå at du helst ville ha det windowsbasert.
    MyTheatre og ProgDVD er i alle fall windowsbaserte og støtter "softcam".
    Om disse også støtter opptak er jeg litt usikker på

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •