FFDShow 20040801a_preview_SSE2 problemer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

FFDShow 20040801a_preview_SSE2 problemer

Prøver å følge mastiff sin guide til HTPC på Hardware.no. Det skal sies at jeg ikke bruker samme hardware... Benytter et radeon 9600 skjerm kort.
    Problemet er at etter å ha innstalert FFDShow 20040801a_preview_SSE2 vil ikke ffdshow fungere som det skal. Når jeg skal åpne config får jeg en RUNDLL feil som sier:

An Exception occurred while trying to run "ffdshow.ax,configure"

ffdshow sørger også for at jeg ikke får kjørt *.WMV filer i mediaplayer. Tar jeg opp detalj fanen i mediaplayer skyller den på ffdshow.

Trodde kanskje at grunnen til dette, var at jeg hadde hatt en annen versjon av ffdshow på maskinen fra før, derfor intallerte jeg maskinen på nytt. Nå er maskinen helt ren og etter å ha installert ffdshow igjen surrer den det til igjen.

Noen som har en ide om hva som kan løse dette? Har veldig lyst å prøve dscaler + ffdshow i zoomplayer.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det ha noe å gjøre med at jeg ikke kjører Pentium 4 med sse2? Kjører med en AMD Xp CPU.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var som jeg trodde, denne versjonen av ffdshow funket ikke med min prosessor. Da løste jeg det selv, men kanskje andre får samme problem som meg.

Mastiff: Hvilken versjon av ffdshow uten sse2 støtte er best? Har andy laget en versjon til det?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Bullfire

Siden du ikke får noen respons kan jeg komme med min tilbakemelding. Jeg bruker AMD64 og tidligere brukte jeg denne versjonen ffdshow-20041012.

Men siden det ikke var beskrevet noen avgrensninger i oppsettet til Mastiff så kjørte jeg full pakke som beskrevet med Dscaler+sse2 versjonen på min laptop Amilo A1630.

Har tidligere hatt problemer med sse2 og TT på denne maskina. Vil forresten takke Mastiff for HTPC beskrivelsene. Dette kunne jeg nesten tenke meg å få i bokform.........

Mvh
    Baard

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •