PC'en finner plutselig ikke PJ som skjerm ??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Active Messel sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PC'en finner plutselig ikke PJ som skjerm ??

Nå håper jeg noen har en god idé å komme med. Jeg får ikke bilde fra HTPC'en på prosjektoren lenger, og jeg har ingen anelse hva som er galt. Jeg har en Infocus 4805 koblet til PC'en med DVI-kabel. Dette har fungert knirkefritt helt frem til nå.

Jeg holder på med et prosjekt der jeg skal bygge inn PJ i et skap, og har derfor montert på en ekstra vifte i dag. Den er koblet til prosjektorens 12-volts likestrømsutgang. Viften slår seg på når jeg skrur på PJ, og den slår seg også av når jeg skrur av PJ. Sånn sett funket jo det fint. Først tenkte jeg at det var dette som måtte være årsaken til at jeg ikke fikk bilde, og at hele skiten hadde tatt kvelden. Men så viser det seg at jeg får bilde med komponent fra Xbox. Jeg koblet så på en DVD spiller med s-video som jeg også får bilde på. Men DVI er og blir svart? Også fra DVD spilleren. Da håper jeg at jeg kan utelukke at den ekstra viften forårsaker noen problemer? Jeg har selvfølgelig forsøkt å ta den ut igjen i forbindelse med feilsøkingen nå i kveld.

Jeg har et Nvidia 6600GT skjermkort med siste drivere installert. Før dette problemet oppsto, kunne jeg velge skjerm i softwaren, forandre oppløsning på begge skjermene, velge dualview, singleview, clone og alt det der. Men nå er 4805 borte som skjermalternativ?? Jeg skjønner ikke bæret av dette.

Jeg har selvfølgelig tatt ut DVI kabelen og sjekket at kontaktene sitter som de skal, både i den ene og andre enden.

Hvis noen har tips om hva jeg kan prøve får å finne en løsning på problemet, hadde jeg vært meget takknemlig. Mulig det er noe helt banalt som er galt, men jeg mener jeg har prøvd det meste.

Active Messel sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ok, takk for gode tips alle sammen 8)

Neida, jeg har forsåvidt kommet så langt at jeg mest sannsynlig må sende den i retur til Infocus. Jeg har prøvd det jeg kan komme på av feilsøking, og er fremdeles like langt. PC'en kan utelukkes, da jeg har samme problem fra DVD. Kabelen kan utelukkes, for jeg har prøvd med en annen i dag. M1 adapteret kan vel neppe ødelegges på noen måte, så det må rett og være PJ'en.

Jeg kan ikke tenke meg andre grunner enn den 12-volts vifta jeg forsøkte å koble på likestrømsutgangen. Men er det ikke rart om noe sånt kan ødelegge noe? Jeg har ikke så mye greie på det men vifta fungerte da som den skulle, og det hele var rett koblet.

Vel, den går nok i retur...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •