Hvor rask PC/skjermkort trenger man for Hidef snutter?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer manfred sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvor rask PC/skjermkort trenger man for Hidef snutter?

Har en litt eldre dell (inspiron 8200) med 512 MB ram og 2,4 ghz pentium prosessor. Bruker et litt eldre skjerkort nvidia gforce4 ti4200. Denne maskinen er ypperlig til mitt bruk, men når jeg skulle laste ned noen høyoppløste film snutter bare hakker det. Viser de for tiden på min 19'' crt skjerm. men planen var selvsagt å koble maskinen opp mot en flatskjerm jeg skal ha i nærmeste fremtid.

Hakker også på mine to bærbare HP pc'er (nc6000 1,6 pentum m og nc4010 1,8 pentum m dothan)

Newcomer SunZeeker sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD snutter trenger litt uptodate hardware for å kjøres som best. Skjermkortet ditt blir for utrangert, du trenger minst ett ATI 9600 eller nVidia 6600GT for å kjøre slike snutter, disse kortene er da minstekrav, og ikke hva jeg ville anbefalt. Det du trenger er en 3 Ghz prosessor, 1024 minne og ATI 800XL/nVidia 6800GT eller større. Med tanke på større kommer ATI og nVidia med nye grafikkbrikker i sensommer/høst. Kan være verdt å vente på de. Problemet med de beste grafikkkortene er kjøleløsningene som bråker litt i overkant av hva som er å foretrekke i hifi/htpc sammenheng. Derfor ville jeg I DAG valgt ett 6600GT kort med passiv kjøling for bruk i HTPC. (fordel da sef om du har andre komponenter med stillegående kjøleløsninger, om ikke spiller en passiv kjøling ingen rolle).

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ikke noe forskjell på videohåndteringen til 6600GT og 6800GT?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •