Hvordan stille inn AE-700 for spill?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan stille inn AE-700 for spill?

Hei.
    Min kjære kone stilte krav til at hun skulle kunne spille bilspill og andre flerplayerspill på projektoren dersom vi skulle kjøpe. I første omgang har vi forsøkt med FIFA 2005, men jeg sliter med å få satt det skikkelig opp. Problemet er at jeg får så mye overscan at det ikke er mulig å spille. Jeg har forsøkt med ulike oppløsninger og innstillinger på både PJ og PC uten at det hjalp noe særlig. Det nermeste jeg kom var når jeg kjørte FIFA i 800x600 og PC i 1024x768, men det var ikke noe særlig å se på.

Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan unngå all overscaningen og samtidig kunne skifte mellom film og spill uten å stresse med å instillinger hver gang?

På forånd takk!
    B

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

kHz

Vel. Jeg har kommet litt lengre. Det ser ut til at AE700 detekterer hvilken modus den skal kjøre etter kHz og ikke oppløsningen.

Stiller jeg den horisontale oppdateringsfrekvensen til 64kHz skifter den modus og jeg kan da benytte 1280x1024 uten overscan. Problemet er at jeg ikke finner ut hvordan jeg skal få dette til å funke 100 prosent med Powerstrip! I manualen står det:
    SXGA =1280x1024 H 64,0 kHz V-60,0 Hz Dot clock frekvens 108,0 MHz
    Problemet er at Powerstrip ikke lar meg velge 64-60 det blir enten 63/60 eller 65/61. Hvordan kan jeg manuelt endre hver verdi for seg selv?

I tillegg har powerstrip følgende valg som påvirker klokke frekvensen. For hvert valg kan man sette en verdi for både horisontalt og vertikal frekvens.
    Front porch
    Sync width
    Back porch
    Polarity
    Til sammen gir dette så mange kombinasjonsmuligheter for en Dot clock frekvens på 108MHz at jeg rett og slett ikke vet hva som er korrekt for min AE700.

Slik jeg har det nå virker det som om den oppfatter dette helt i grensen for to moduser for den blinker til stadighet og det virker som om den prøver å skifte til en annen modus. Er det noen som kan hjelpe meg med å sette opp dette, eller som evtuelt kan lede meg i rett retning på nettet?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •