kopiere dvder med dts/dd5.1?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

kopiere dvder med dts/dd5.1?

hvordan kan jeg ta kopier av mine dvder med digital lyd??
    jeg bruker nero 6. et eller annet, men når jeg har omkodet filmen,kommer d opp at jeg trenger en plugin,men denne får jeg ikke til å virke

Newcomer Beach sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Last ned dvdshrink fra www.dvdshrink.org. Der kan du komprimere og evt ta vekk uønsket ekstramateriale. for så å brenne automatisk rett i Nero.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Beach
    Last ned dvdshrink fra www.dvdshrink.org. Der kan du komprimere og evt ta vekk uønsket ekstramateriale. for så å brenne automatisk rett i Nero.

problemet er jo at jeg ikke får til å brenne dvd med lyd i nero,jeg riper jo med dvdshrink,men når jeg skal brenne en dvd kommer d opp at jeg må ha en multichanel plugin,men når denne er "kjøpt og betalt",og jeg har instalert den virker d forsatt ikke

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test ut ratdvd.
    Hørt mye bra om det, mulig du blir førstemann på forumet til å gi en fyldig review

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :wink: Aldri opplevd den problemstillingen som du beskriver med DVDshrink og Nero. Brenner alle lydformater, og har aldri opplevd noen form for problemer.
    Når det gjelder Rat DVD, så er dette et ypperlig komprimeringsprogram, som komprimerer med SVÆRT god kvalitet. 7-8 GB ned til 1 GB gir jo veldig god plass på Harddisken, og bildet blir svart bra, men selve prosessen tar svært lang tid, selv med toppspesifisert PC.

DVD -> RATDvD på HD tar ca 2,5 timer. (Kan spilles av i WMP)
    Rat DvD -> Komprimert DVD tar ca 2 timer + brennetid.

Som sagt, meget bra kvalitet, men det tar fryktelig lang tid ! :?

Newcomer Beach sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kaka
    Sitat Opprinnelig postet av Beach

problemet er jo at jeg ikke får til å brenne dvd med lyd i nero,jeg riper jo med dvdshrink,men når jeg skal brenne en dvd kommer d opp at jeg må ha en multichanel plugin,men når denne er "kjøpt og betalt",og jeg har instalert den virker d forsatt ikke
    Da så, men du burde kanskje sagt at du rippet i dvdshrink i det første innlegget Aldri opplevd noe problemer med dette jeg i allefall. Hvilken versjon av Nero bruker du da?

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har selvsagt ikke problemer med avspilling av de originale platene?

Har du testet dem kun på pc? Eller har du også testet dem i en stasjonær dvd spiller? Det kan jo hende du mangler en driver eller noe til lydkortet ditt. Jeg kan kun avspille DD på datamaskinen min....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har nero 6.6.0.1 , når jeg har ripet en dvd fnkker den som bare d på pcèn,men når jeg har brent den har jeg ikke lyd hverken på pc eller dvd-spiller.skal ha alle driverene i orden.
    jeg prøvde også med cloneDVD,men når jeg hadde brent den første dvd`en kom d opp sucselful burn,men når jeg puttet den i dvd-spilleren sto bare dvd`en og spant, så jeg prøvde og spille den på pc`en men da kom d opp at den var på 0byte!
    jeg burde kansje prøve en gammlere versjon av nero?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker dvdshrink 3.2.0.15 og dvddecrypter 3.5.4.0... I dvddecrypter lager jeg en ISOimage som jeg brenner ut fra dvddecrypter(glem NERO).. Brenneren er en NEC nd3520, super brenner. Klarer alle formater(med en firmware updt). Bruker utelukkende SingleLayer dvd siden 85% av alle filmene, ukomprimert får plass på slike. DualLayer platene er dessuten for dyre enda. Platene spiller uproblematisk i min pioneer575a(sonefri fra mpx.no) uansett DTS eller DD. Har opplevd prob. med DTS lyd på andre DVDspillere. !! Skal sies at de brente platene ikke spiller i PC'en selv om orginalen gjør det !!? Uten å ha forfulgt det noe lenger .

Kombinasjonen av komponenter\software er toppers her. Pris, kvalitet og kompatibilitet. :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg "kjøpte" den nyeste versjonen av nero burnigrom,og den funker som bare d!må ha vært noe tull med den versjonen jeg hadde tidligere..men takker for alle svara

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •