Skal kjøpe Tv-kort til Htpc: hvilken av disse 2 ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skal kjøpe Tv-kort til Htpc: hvilken av disse 2 ?

Skal kjøpe meg ett tv kort ,og få igang tv på projektøren :-)

Etter å ha lest en del tester og poster her inne, så ender jeg opp med Hauppauge PVR150. Problemet er at på Komplett.no så har de nå 2 versjoner av dette kortet:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=...;view=detailed

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=...;view=detailed

Greit at den ene er retail, og den andre bulk ver. ,og at den ene har fj.kontroll mens den andre er uten. Men: hvilke andre forskjeller er det som jeg har gått glipp av, og hvilket av dem bør jeg velge (og hvorfor) ?

Skal hovedsaklig kjøre mce 2005, og deretter xperimenter med andre "media portaler". Grunnet dårlig økonomi blir det ikke ett pvr 500 (selv om jeg blir å angre senere på at jeg har kun 1 tuner )

Pc'n min holder mål i massevis, så det er ikke noe prob !

Noen inspill fra folk med peil på tv-kort settes pris på :-)

---Apold---

Active lars^ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke serlig peiling men jeg ville gått for MCE utgaven fordi da er du sikker på at det ikke blir noe pes med det, og den fjernkontrollen til pvr150 får du vel ikke til å funke med MCE sånn uten vidre uansett. bedre å kjøpe den fjernkontrollen som er beregnet på mce

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville kjøpt et som støtter DVB (det som vil komme når de analoge signalene går over til digitale).

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det kort som både støtter analog og dvb-t da?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok en kort titt:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304602&cks=PRL
    http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302291&cks=PRL

Veit ikke helt om disse støtter begge, men det kommer sikkert snrt... Det er vel heller ikke så lenge til de digitale bakkesendingene starter heller?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel innen de får lansert nytt digitalt bakkenett og slukket det gamle, har jeg sikkert skifta pc + tv kort 2-3 ganger vil jeg tro ;-)

Uansett blir det analog kabel tv, eller etterhvert parabol m satelitt kort til htpc'n så det med DVB er/blir ikke ett problem (tror jeg da) !

---Apold---

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Sitat Opprinnelig postet av Apold
    Vel innen de får lansert nytt digitalt bakkenett og slukket det gamle, har jeg sikkert skifta pc + tv kort 2-3 ganger vil jeg tro ;-)
    Enig. Tar sikkert 3-4 år før DVB kommer, og inen den tid har du bytta til PC med HK uten PCI spor i det hele tatt :!:

Jeg bruker "standard" versjonen og er veldig fornøyd med det. Fjernkontrollen er veldig enkel å sette opp mot Mediaportal og Zoomplayer, og jeg har faktisk greid å elimere alle andre fjernkontroller.

Tom

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Digitalt bakkenett er lagt ut ny konsesjon på. MTV ville ha utvidet konsesjonstiden fra 12 til 15 år, og siden det da begynnte å bli litt bedre økonomi i prosjektet har Telenor funnet ut at de også vil gå for konsesjonen. Den skal visstnok tildeles innen året er omme. Dersom Telenor får den vil jeg tro at utbyggingen vil gå veldig raskt, selv om konsesjonen antagelig ikke setter krav til full dekning før 2009. I oslo og trondheim står testsendere og går, men det er ikke noe som er i "drift", så det kan skje masse rart der. Det skumle her er vel om man finner ut at man skal bruke mpeg4 istedenfor mpeg2 for å få plass til mere kanaler. Da vil jo det DVB kortet man kjøper idag være stort sett ubrukelig om man ikke kan streame transportstrøm fra det.

-Ko_deZ-

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ko_deZ
    I oslo og trondheim står testsendere og går, men det er ikke noe som er i "drift", så det kan skje masse rart der.
    Betyr dette at man kan ta ned DVB sending i Oslo i dag. Hvor nærme Tryvann må man isåfall være?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn :-) da var kortet installert, mce 2005 installert, og windvd6 for dekoding av mpeg2.

Alt funker helt fint bortsett fra 3 ting jeg må bale litt med: 1. Epg 2. Tekst tv 3. Gi nytt navn til Unknown kanaler

Noen som har noen tips komme med ?

---Apold---

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testsenderen har stått og gått noen år nå på Tryvann. De andre to senderene er av og på litt. Det er som sagt test-sendinger, så man kan ikke garantere noe oppetid eller noe slikt. Det kan godt hende at sendinga går ned når som helst.

Er ikke sikker på det med EPG. Tror ikke det ligger EPG på testsenderene. Tekst TV trodde jeg var der, men ikke sikker på det heller. Det med Unknown kanaler tviler jeg på at har noe med testsendingen å gjøre, men jeg kan ta en titt når jeg kommer på jobb. Lenge siden jeg fikla med det.

-Ko_deZ-

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •