ZoomPlayer presser sammen bildet..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ZoomPlayer presser sammen bildet..

Endelig har jeg satt opp ZoomPlayer omtrent slik jeg vil ha den med DScaler videodekoder, WinDVD audiodekoder, Reclock audiorenderer og FFDshow videofilter. Benytter ingen skalering (resize) i FFDshow. Likvel virker det som om ZoomPlayer presser sammen og kutter bildet noe. Har lagt ut to skjermdumper, en av ZoomPlayer (nederst) og en originaldump (øverst) som forklarer det bedre. Begge bildene er skalert noe for at de skal vises lettest mulig.

Noen som vet hva dette skyldes (og forhåpentligvis hvordan en fikser det)?

(Skjermbildet er hentet fra åpningsscenen i Jonny Vang, begge er tatt på nøyaktig samme tidspunkt i filmen)

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan se ut som om ZoomPlayer strekker det i høyden. Du har vel noen aspect ratio-valg på høyreklikkmenyen, har du forsøkt å gjøre noen endringer der?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forsøkt det ja. Den står på "Derived", men ingen av valgene fikser bildet til det bedre uansett. Studerer du skjermdumpene nøyere vil du dessuten se at høyde/bredde forholdet er likt på begge bildene.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. Fjerner jeg ffdshow-filteret blir bildet bra igjen. Synes det er litt merkelig ettersom det eneste jeg benytter der (foreløpig) er Blur&NR. Enda merkeligere er det kanskje at dersom jeg skrur av Blur&NR filteret blir hele bildet grønt. Har satt opp alle filtrene (ffdshow og dScaler) til YV12 "colorspace" samt gjort det samme i ZP.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Not to answer your questions but to ask you.... How do you stop picture and take the same scene? Are you just approximately taking a pause and then use Alt + Print Scrn? Or is it more accurate way to stop video at exact the same frame in zoom player?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Quite simple, I took a pause in the movie and pressed Alt +PrtScr I think you can get a more accurate frame dump by using some external editing software, but I haven’t tried any.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten oppdatering. Satt på litt resize i ffdshow og nå ser bildet bra ut. Er det noen grunn til at en må bruke resize for å få ffdshow til å fungere? Proessoren kjører med 70% belastning allerede før resize er slått på, så det er omtrent ikke plass til noe som helst før bildet blir litt hakket ved panoreringer ol. (med mindre du har lyst til å sponse meg med en prosessor så ikke gidd å foreslå innkjøp av en bedre proessor )

Noen som vet hvorfor en ikke kan bruke musa i dvd-menyene i ZP forresten? Får kun brukt piltastene (og enter) på tastaturet når jeg skal navigere rundt.

Til slutt kan jeg vel nevne at det var Mastiff i sin siste HTPC-artikkel på hw.no som lærte meg hvordan en skal bruke Reclock med ZoomPlayer (var ikke klar over at dette må aktiveres som et eget filter). Nå er panoreringer så fløyelsmyke jeg aldri har sett før og et hav bedre enn både WinDVD og den stasjonære dvd-spilleren jeg hadde som referanse før. Måtte bare nevne det!

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mus i menyene skal være fikset i den nyeste Zoom-betaen. Hvis det er den versjonen av FFDShow jeg anbefaler, er den skapt for å fungere med de tre filtrene. Hvis du har problemer med formatet, kan det være at du har aktivert Source relative stretch, den nest nederste sjekkboksen under Options\Aspect Ratio. Og Reclock hjelper bra, ja. :wink:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mus virker ikke i ZP dersom man kjører "windowless" i f.eks. VMR9. Velger man derimot "windowed" så virker musen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!

Bruker siste ZP beta (v4.50). Har en athlonXP prosessor, så ffdshow-versjonen du anbefaler funker ikke optimalt hos meg (AthlonXP har ikke SSE2). I stedet benytter jeg SSE1-versjonen. Jeg vet ikke om den versjonen støtter AMD, men det er jo lov å håpe..

Source relative stretch er skrudd av. DVD setup står på WMR9 Renderless. Burde den stå på windowed? Hva er egentlig forskjellen?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Renderless hindrer tearing og er det eneste fornuftige å bruke. Det gir også mindre prosessorbelastning. Men jeg fatter ikke hva som gjør at du får feil høyde på bildet. Har du prøvd å spørre i Zoom Player-forumet? Det er folk der som vet det aller meste.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare så det ikke misforståes. De svarte strekene over og under bildet fra Zoomplayer skyldes at jeg ikke har justert Zoomplayer-vinduet i Windows. Bildet fra Zoomplayer gir riktig høyde på bildet, men med det er sammenpresset og klippet (!).

Tror dette er et ffdshow-problem og ikke et ZP-problem da bildet blir helt fint dersom ffdshow-filteret fjernes eller det legges til noe resize.

Funker forresten mus i ZP-versjonen du bruker Mastiff? Har du en link til det ZP-forumet?

Active Messel sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    Har du en link til det ZP-forumet?
    http://forum.inmatrix.com/

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, mus funker i den nyeste betaen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde tydeligvis ikke siste beta. Lastet ned på nytt og nå funker mus vertfall.

Får prøve flere versjoner av ffdshow og se om det hjelper etterhvert..

Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    Funker forresten mus i ZP-versjonen du bruker Mastiff? Har du en link til det ZP-forumet?
    Jeg har zp 4.03 og her fungerer musen i dvdmenyen.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men så har vel ikke den versjonen renderless VMR9, som er den modusen der museproblemene dukker opp, iallfall for meg.

Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff
    Men så har vel ikke den versjonen renderless VMR9, som er den modusen der museproblemene dukker opp, iallfall for meg.
    Nei, det stemmer bra.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •