Mediaportal vs Microsoft Media Center 2005

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mediaportal vs Microsoft Media Center 2005

Hva er "best" til HTPC mellom Mediaportal og Microsoft Media Center 2005?
    Hva ville dere valgt/hva bruker dere?
    Kan dere kommentere?

Har lest litt her, et tidligere innlegg(meget bra )

Newcomer Bjørn S. sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet "alle" HTPC frontend programmene, men ingen er særlig bra så langt. Microsoft MCE er vel mest stabilt, men det er langt igjen til vi for en skikkelig portal som kan brukes uten å gå innom desktoppen. Hadde kanskje valgt Media Portal framfor MCE pr. i dag, mest fordi den er litt mer fancy og er kun en frontend ikke et helt OS som MCE er.
    B.

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bjørn S.
    Har testet "alle" HTPC frontend programmene, men ingen er særlig bra så langt. Microsoft MCE er vel mest stabilt, men det er langt igjen til vi for en skikkelig portal som kan brukes uten å gå innom desktoppen. Hadde kanskje valgt Media Portal framfor MCE pr. i dag, mest fordi den er litt mer fancy og er kun en frontend ikke et helt OS som MCE er.
    B.
    Er det så å forstå at Microsoft sitt eget MCE er et OS, og Media Portal er ikke OS?
    Hvordan går Media Portal i sammen med Win XPda?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MS XP MCE er Win XP med MC som påbygg i form av eit par servicer og applikasjon(er).

Media Portal er ein applikasjon som køyrer på Win XP. Med litt tilpasning av OS'et går den og på W2k og W2k3 Server.

MP har vesentleg meir funksjonalitet enn MC, men manglar og enkelte ting, som støtte for Media Center Extender som gjer at du kan streame innhold til diverse media-duppe-ditter. (Det finst ein UPnP Media Server som pluging til MP, men den har eg ikkje fått til.)

http://mediaportal.sourceforge.net/

-------------
    Leon

Newcomer Bjørn S. sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig som Leon sier, det som blir spennende fremover er hva som dukker opp på HTPC platformen etter hvert. Det vil satses mer og mer på å utvikle hardware og sofware i tiden fremover. MS har sagt at hjemmeunderholdning vil få mye fokus i tiden fremover.
    B.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes ihvertfall MP er veldig bra. Stabilt og fint på mine maskiner (2 stk) og integrerer fint med Zoomplayer (+ffdshow) og XMLtv.

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MCE er for sært og for mye krøll. Jeg har lest om mange som har problemer med diverse ting under det, så jeg ville ikke brukt det.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff
    MCE er for sært og for mye krøll. Jeg har lest om mange som har problemer med diverse ting under det, så jeg ville ikke brukt det.
    Jeg kan ikke si at jeg er enig meg deg her. Jeg kjører begge løsninger på mine maskiner, og begge har sine særegenheter. MCE var lettest å komme i gang med, og har vært 100% stabil. Jeg savner mulighetene til å mekke slik som MP tillater, men kan skjønne at det må være slik i et "større marked". Kona ser ut til å like MCE best, uten at det behøver å bety så mye

Det som betyr noe, er at MCE er et OEM produkt - dermed skal egentlig ikke privat personer installere produktet selv, men kjøpe det som en pakke. Per i dag er det to ting som er knot med MCE i Norge:

1. Rett DVD codec må installeres.
    2. En må knote for å løse EPG.

Dette blir løst før jul da Micro$oft slipper norsk utgave av MCE - som jeg gleder meg til å teste ut.

MP har som dere vet mange flere innstillingsmuligheter, men det gjør også terskelen for bruk høyere.

En liten tilleggs kommentar. MP har ikke problemer med å jobbe på en PC som står i et Windows domene. Det har MCE pga extender funksjon...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet også "alle" portaler jeg kunne finne for ca 8 måneder siden og kom til at Meedio var min favoritt. Veldig konfigurerbart og flere meget bra themes.. Jeg er avhengig av å la portalen kjøre for seg selv på skjerm 2 (projektor) og det kan visst ikke MCE gjøre heller... Også veldig mange og dedikerte utviklere av forskjellige plugins som gjør alt mulig.

MCE er ikke annet enn standard XP med et program oppå. CD1 er faktisk vanlig XP SP2..

Min anbefaling er å sjekke ut Meedio ihvertfall før du bestemmer deg:
    www.meedio.com og ta en titt på themet som heter HDeeTV

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har desverre ikke testet MediaPortal skikkelig, men det virker som et bra produkt!

Jeg har brukt ShowShifter, myHTPC, Beyond TV, Meedio og Windows Media Center Edition (MCE). Jeg vil anbefale MCE dersom du vil ha et brukervenlig system som både du, dine gjester og hvem det måtte være kan bruke uten opplæring.

Jeg har skrevet en slags konklusjon angående HTPC-frontends her:
    HTPC-Frontend roundup

...dette er mine korte notater etter mange år med eksperimentering.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Tommer

Hvordan har du integreret Zoomplayer i MP?

VH
    Lennart

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

MP har mulighet til å bruke ekstern DVD spiller, hvilket vil si at når jeg velger DVD fra meny i MP så starter Zoomplayer opp. Når jeg trykker stopp på fjernkontroll avsluttes ZP og jeg kommer tilbake til MP

Når jeg setter inn en DVD vil dessuten også MP spørre meg om jeg ønsker å se på denne.

Tom

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svaret :.-)

Hvad bruger du af parametre? Og kan det virke med DVD film lagret på en harddisk?

Mvh
    Lennart

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker /DVD /F /PLAY

Tror det muligens er vanskelig å få til DVD fra harddisk (ihvertfall med Damon tools), fordi dette fordrer at du legger til /OPENDRIVE og dermed så virker ikke "vanlig" DVD spilling lenger...

MP kan kjøre automatisk mounting via Damon tools ihvertfall...

Tom

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •