Koble crt tv til htpc

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Koble crt tv til htpc

Har fått bilde når jeg kobler tv-en til htpc, men det er i sort/hvitt og i 1024*768 oppløsning.

Hvordan får jeg farge?
    Oppløsningen på vanlig tv er vel 720*576 eller no...

Jeg bruker det oppsettet Mastiff går gjennom på Hardware.no ikke no mer. Kan det være noe med type fargegjengiving? Det er farge i oppstartsbildet til WinXP, men det forsvinner når Windows er ferdig lastet.

Noen som vet hva som må tìl?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lest litt på div forum nå og der er svaret at man skal velge composite ut på skjermkortet. Jeg gjør dette og da kommer det ikke noe bilde.

Hvis jeg går inn i nView og starter Tv-wizarden. Her får man spørsmål hvilken tilkobling man har til tv. S-vid, composite og en annen. Hvis jeg velger s-vid og går videre er sprøsmplet Hvilken Pal type man skal velge. Pal-G eller Pal-B (her er det ikke nøye hva jeg velger da resultatet blir det samme.

Så er det hvilken skjerm sammensetning jeg skal ha. Også her er det det samme hva jeg tar. Så trykker jeg test og bildet blir sort/hvitt.

Så går jeg tilbake og gjør alt på nytt bare at jeg velger composite istedet for s-vid, resten likt. Da blir det farge.
    Hvis jeg velger composite først uten å prøsve s-vid først blir det svart skjerm.

Nå skulle vel alt være bra..... NEEEEEEEEEEEEEEEEEEIIIIDA. Når jeg restarter maskina eller vil velge Tv som hovedskjerm så forsvinner bildet og jeg må gjøre alt på nytt. Forbanna og.... (er vel ikke lov å banne her så får drøye de nordnorske glosene ...)

Hva er løsningen her da?

PC og TV er koblet sammen slik

HTPC->Overgang til S-vid fra skjermkort -> S-vid kabel -> SCARTovergang -> TV. (Tv'en har ikke svid inngang, bare scart.

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du sikker på at TV'en takler Svideo? Ikke alle tar imot Svideo over Scart. På noen må Svideo aktiveres i meny.

Frode

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei er vel ikke det i grunn. Jeg prøvde å koble med en overgang fra s-video til composite og inn i tv-en, men ble ikke bilde da. Skal prøve å gå gjennom recieveren - s-vid inn til reciever og composite ut til tv'en.

Er så utrolig lei av gammeltv'n nå, blir vel nykjøp om ikke så alt for lenge.

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis TV'en er gammel, er det stor sjanse for at den ikke takler S-video. Da får du bare sort/hvitt.

Frode

Active tommelom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan også være en helt banal feil som ofte begåes med å koble s-vhs i front på tv'n. Nemlig at man velger feil videokanal. Tror det er compositen som kan få lekasje eller noe slikt i fra s-vhs inngangen. Da får du bilde, men kun sort/hvit. Blar du vidre i kanalene så kommer du til den virkelige s-vhs kanalen og voila. Sikkert ikke det som er problemet, men folk har gjort denne feilen før.
    Front: Klipsch IV RF62___________ Reciever: Yamaha RX-V1067
    Senter: Klipsch IV RC62__________TV: Sony KDL-55HX855
    Bak: Yamaha NS-300____________ HTPC: Sjølbyggd I5, Nvidia GTX970 etc.
    Sub: SVS PC-12 NSD

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •