Beste programvare for DVD-avspilling

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste programvare for DVD-avspilling

Hei!

Jeg ser at mange her bruker TheaterTek for DVD-avspilling. Gir denne bedre bildekvalitet enn f.eks. PowerDVD og WinDVD? Eller er det pga brukergrensesnittet?

To av de viktigste grunnene til at jeg kommer til å bruke HTPC er å få avspilt PAL DVD'er i riktig hastighet og å kunne bruke Dolby Headphone for å kunne se film sent om kvelden og når jeg er ute og reiser (har tenkt å bruke bærbar PC). Støtter TheaterTek også disse funksjonene?

Er det evt. andre programmer for DVD-avspilling jeg bør vurdere?

-Audun

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har har testet endel dvd spillere, blant annet:

Theatertek 1.5.xx
    WinDVD 5
    PowerDVD 5

Skal jeg anbefale noen av disse så blir det Theatertek og WinDVD. Da jeg hadde mye mindre problemer med WinDVD kan denne anbefales mest, bra bildekvalitet på det også, like bra som Theatertek. Theatertek lar deg prøve programmet i 7 dager forresten, hvis du ikke liker det får du pengene igjen. (Dette benyttet jeg meg av)

Jeg fant også ut at det er lønnsomt å skru av "Digital decoding" i lydkort oppsettet ellers ble det sent ut et merkelig Dolby Digital signal som var kodet ned til Pro Logic.

Jeg har kjøpt meg en H/K DVD30 og Supra 3RCA-HD15 kabel til X1 prosjektoren og synes bildet ble like bra som fra PC. Mye enklere også

Nå er ikke jeg supermann på feltet men håper posten hjelper litt på vei!

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av janterje
    Jeg fant også ut at det er lønnsomt å skru av "Digital decoding" i lydkort oppsettet ellers ble det sent ut et merkelig Dolby Digital signal som var kodet ned til Pro Logic.
    Kan du forklare nærmere nøyaktig hvor du stillte inn dette??

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trives veldig godt med ZoomPlayer og WinDVDs filtre (man kan velge f.eks. bildefilter fra WinDVD og lydfilter fra PowerDVD). Det gir vanvittig bra bildekvalitet, og man må bruke ZoomPlayer eller TT for å få brukt ffdshow. Når TT er bundet til et dårligere sett med filtre enn det beste (den bruker Sonic Cineplayer) er valget forholdsvis enkelt.

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zamot
    Sitat Opprinnelig postet av janterje
    Kan du forklare nærmere nøyaktig hvor du stillte inn dette??
    Er det ingen som kan hjelpe? (Kanskje det ikke gjelder for XP?)

Installerte Gordian Knot Codec Pack 1.4, men nå er det kommet noe som heter GAIN, noe reklame-drittprogram!! hvilket program fulgte det med??? Noen andre måter å bli kvitt det enn å avinstallere programmet det kom med?

Og hver får jeg lastet ned f.eks. WinDVD? Hvorfor er ikke DivX-player 2.1 som følger med codecen god nok?

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zamot
    Installerte Gordian Knot Codec Pack 1.4, men nå er det kommet noe som heter GAIN, noe reklame-drittprogram!! hvilket program fulgte det med??? Noen andre måter å bli kvitt det enn å avinstallere programmet det kom med?
    Last ned ad-aware så får du nok fjernet gain, plus en del til du ikke ante du hadde

Kan lastes ned fra: http://www.lavasoft.de/choose_langua...chooseLanguage

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •