Bærbar PC som HTPC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bærbar PC som HTPC

Hei!

Jeg planlegger å kjøpe meg en rimelig bærbar PC som jeg også skal bruke som HTPC. Ved å plassere denne oppå projektoren (som er montert på undersiden av en aluminiumsplate oppunder taket) og bruke et eksternt USB lydkort med lang USB-kabel, kan jeg bruke kortest mulig kabel til både lyd (digitalt) og bilde. Jeg går ut ifra at lengden på USB-kabelen til det eksterne lydkortet ikke har noen innvirkning på lyden.

Det jeg lurer på er om et integrert skjermkort (Intel 852GM) i en rimelig bærbar PC er godt nok for HTPC.

-Audun

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer an på prosjektøren. Med en middels til lavt spesifisert (800x600, f.eks.) prosjektør vil du neppe merke så veldig stor forskjell. Jo bedre den er, jo mer vil du bli plaget. Og jeg tviler på at det er mulig å kjøre ffdshow, som begynner å bli en nærmest obligatorisk del av DVD-framvisning på HTPC på en bærbar, da den helst skal ha litt muskler i skjermkortet. Dette temaet er forøvrig kjørt nærmest til døde i noen tråder på AVSforum.com, du kan jo lete litt der og se om du finner ut noe interessant. Jeg har aldri lest trådene fordi det ikke har vært aktuelt for meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjørte ffdshow på min bærbare P4 2Ghz med et ATI Mobile Radeon9000 med 64Mb minne. Dette så ut til å fungere greit med resize satt til 1280x720.

Brukte forøvrig ingen andre filtere, og zoom var litt ustabilt. Skal re-installere all software på den igjen og prøve på nytt, men det blir noen uker til.

Det går greit å bruke en bærbar som HTPC, men da tror jeg du må legge litt penger i en som har et bra skjermkort. Men de bærbare kommer jo fort etter de stasjonære nå.

Men mest for panga får du selvfølgelig ved å bygge en stasjonær selv og bruke denne som HTPC.

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge det er ATI-skjermkort pleier det å gå bra, ja.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •