DVDShrink & demo-dvd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVDShrink & demo-dvd

Har rippet en del demo-klipp fra filmer med DTS-lydspor (5th Element,Master & Commander, Moulin Rouge, Flying Daggers, etc.) til harddisk og vil lage en demoplate med hvert klipp som et kapittel. Får til å samle dem på en plate, men hvert spor blir en tittel og dermed stopper avspillingen etter ett klipp. Noen som har tips om et program som lar meg gjøre om hvert klipp til et kapittel og aller helst lage en meny? Har Nero, men den gjør om alt til stereo og da er poenget borte.

Active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    371
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende prosjekt. Skulle gjerne hatt en slik selv, men har ingen DVD brenner.

Hvilke scener bruker du i Flying Daggers :?: Ekko dansen :?: Synes det er den beste scenen noen sinne

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er selvfølgelig ekkodansen Helt fantastisk når et helt fat med bønner treffer trommene.

Intermediate Ookami sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv tenkt på å lage en "forklare venner hvorfor man har brukt 70K på hjemmekino"-DVD, antar at Liquid 6.0 burde virke. Da får man også faded inn og ut bilde & lyd på klippene.

"Pinnacle Liquid Version 6 lets you produce genuine 5.1 surround sound mixes and output these mixes(...) Creation of DVDs with AC3 (Dolby Digital"

Men er jo kansje litt dyrt da.....

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om ikke noe som heter IFO Edit kan gjøre det. Men jeg har aldri prøvd det selv. Det kan iallfall være verdt å se på.

Newcomer Njål sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVDLab/DVDLab Pro burde funke greit til dette, og har 30 dagers gratis prøve på fullversjon.

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde IFO-edit, men ble ikke særlig klok av det. Ser ut som om DVDLab Pro burde funke. Innstallerte det for noen måneder siden, så prøvetiden er gått ut forlengst. Får ta med filene på jobb og prøve der. Skal komme med tilbakemelding om det funker.

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVD-Lab funker som bare juling! Har rippet enkeltklippene til harddisk i hver sin mappe med ShrinkDVD og importerer dem i DVD-Lab og lager menyer. Hvis jeg nå bare kunne rive meg løs fra demo-klippene lenge nok til å lage skikkelige menyer...

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dere tips på hvilke kapittler/sekvenser fra hvilke filmer som bare MÅ være med på en Demo-DVD? Både med tanke på 5.1, bass og bilde.

Nevn noen av deres favoritter, det dere trekker frem nå skeptikerene skal overbevises

Har selv kjøpt feks U-571 fordi den ble nevnt som en film med "smell" i. (Heldigvis var filmen god ellers også)

Bass: Darla i Fishtank scenen (selv om jeg aldri har fått hørt den skikkelig)
    Bilde: Mye bra i LOTR ROTK Special Edition, noen spesifikke? Og Video demoen fra Digital Video Essentials, DVE
    5.1: Her er jeg blank

Hadde vært heftig å lage en 15-30 minutters DVD.

Edit: Ehh, dette var selvsagt tatt opp tidligere, flere tråder i kategorien DVD. Vi tar det heller der da..........

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør ha med intro'en til Master and Commander. Først rolig med masse stemningsfulle lyd og derette et heftig sjøslag. Elt i ypperlig DTS. Men, du får lage en egen tråd om dette under DVD!

Hvis du klarer å snekre sammen en høykvalitets demo-dvd så er det helt sikkert flere her på forumet som kunne være interessert i noe slikt, eller i hvert fall en grei forklaring på hvordan de kan lage sin egen.

Har du funnet ut av det tekniske?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres mest ut som du trenger et eksempler av DTS sin offisielle demodisc nr 8. Den innholder disse scenene.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    på avsforum var det en som har laget et par stk dvd med klipp fra diverse dvd. Jeg fikk disse tilsendt her om dagen og kan bare si wow..Jeg vet ikke helt hvordan dette er med lovlighet her i landet, så skulle dette være mot reglene her, så fjern gjerne mitt innlegg..

Jeg har så treg dvdbrenner også at jeg vil vel helst slippe å brenne for alle på forumet..
    Men en aldri så liten tur til avsforum løser problemet for de fleste. eller en pm til meg

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De tekniske løsningene ble vel funnet lengre opp i denne tråden.

Når du ripper med DVD-shrink kan du velge å fjerne de lydsporene som ikke er interesange, feks 2ch, Tysk dubbing osv, det sparer også plass.

Ang lovligheten, så vil jeg tro det er helt greit så lenge du selv eier alle filmene du henter klipp i fra.

Hvor får man tak i DTS's offisielle demo discer da?

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ookami, Ringenes herre er ikke spesielt bra. Det er for bløtt etter min smak. Hva med å ta med noe fra noen andre tegnefilmer, som De utrolige og Stor ståhai? Begge disse har utrolig bilde. Og Underworld, men den er nok mer aktuell på en CRT-prosjektør. xXx med snøskredet, kanskje?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er enkelt. Skaff Pinnacle Studio 9. Trkk klippa inn etter hverandre på tidslinja. Når du så legger til meny i begynnelsen av tidslinja foran klippa så får du et spørsmål om du vil linke opp et kapittel automatisk til hvert enkelt klipp., Svar ja på dette og du er i mål. Da legger første bilde i hvert klipp seg som en thumbnail på menyen. Denne kan redigeres med eget bakgrunnsbilde og masse annet.

Når dette er gjort er det bare å trykke Disc på Make Movie menyen. Velge standard DVD, sette i tom plate og trykke på Make Disk. Ferdig

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men , hva bruker du til å "trekke ut" klippa med.

DVD shrink?

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan si at Palarsen har gjort en meget god jobb.. Når jeg satt den på tok det faktisk under 5min før jeg fikk naboklager. Det alene burde være nok til å si hvor morsom dette var

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Men , hva bruker du til å "trekke ut" klippa med.

DVD shrink?
    Jeg bruker Nero Recode.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med DVD Studio Pro 4? Glitrende program til å lage DVDer, med alle funksjoner man kan drømme om! Kanskje ikke det letteste å bruke, men blir bunnsolid og profesjonelt. http://www.apple.com/no/finalcutstudio/dvdstudiopro/

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Niks det er ikke lov

Sitat Opprinnelig postet av Ookami
    De tekniske løsningene ble vel funnet lengre opp i denne tråden.

Når du ripper med DVD-shrink kan du velge å fjerne de lydsporene som ikke er interesange, feks 2ch, Tysk dubbing osv, det sparer også plass.

Ang lovligheten, så vil jeg tro det er helt greit så lenge du selv eier alle filmene du henter klipp i fra.

Hvor får man tak i DTS's offisielle demo discer da?
    Ikke lov da dette er beskyttet åndsrettslig og det er således ikke lov å gjøre endringer. Når det er sagt så sover jeg allikevel godt om natten.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •