Valg av fjernkontroll til lyd/WinAmp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av fjernkontroll til lyd/WinAmp

Skal bruke en bærbar PC som jukebox på bryllup. Har allerede snekret playlist på WinAmp til bakgrunnsmusikk og til dans.

Men når toastmaster og andre talere skal gjøre seg bemerket, da trenger jeg å kunne justere lydnivå (f.eks. mute av/på). Senere på kvelden skal det traves polonese og danses, og da trenger jeg mulighet til skip og next og repeat. Dette har jeg lyst å kunne gjøre vha en fjernkontroll.

Da ser jeg for meg en fjernkontroll med radiosender + mottaker på PC som relativt lett kan integreres mot lydkontroll og WinAmp. Grunnen til radiovalget er at PC'en skal stå bak noen gardiner og usynlig for "fylle-rølperne".

Lite fant jeg på webshop'er, men det er nok fordi jeg ikke har sett etter denne løsningen ennå. Her er mitt eneste alternativ (vet ikke om det oppfyller kravene): Sapphire Remote Control BOB 2 fjernkontroll USB, Retail på komplett.

Er dette et aktuellt alternativ? Er det andre (rimelige) alternativ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det blir vanskeligere å finne et rimeligere alternativ til RF kontroll. Denne skal ikke ha noe problemer med et par gardiner + 10 m avstand (oppgitt rekkevidde er jo 18 m). Bare sett mottageren litt unna høytaleren, den kan fortyrre motageren og skape dårligere rekkevidde.

Det aller beste programmet til fjernstyring er Girder. Den kan alt det der med å styre winamp, lydstyrke og av på (pluss utallige andre muligheter). Eneste minuset med girder er at det koster litt (men du kan bruke prøveversjon) og at det tar kansje et par kvelder å lære seg det viktigste.

Newcomer C.F. sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med bluetooth på pc`en og en k700i.
    Da har du kan styre Media Player. Har testet dette selv med godt resultat
    (Eller andre mobiler med bluetooth, leste dette på mobilforum)

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den fra komplett skal fungere greit, eller du kan ta kontkakt med de s om driver denne sjappa, de kan sikkert hjelpe deg:

http://www.vendur.no/catalog/index.php?language=no

Jeg har mailet dem tidligere, med godt resultat. Lurte på det samme som deg, og fikk fler anbefalinger. Kjøpte ingen ting, men det var mest fordi jeg skummet markedet etter forskjellige valg.
    De har både rf og ir kontroller

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C.F.
    Hva med bluetooth på pc`en og en k700i.
    Da har du kan styre Media Player. Har testet dette selv med godt resultat
    (Eller andre mobiler med bluetooth, leste dette på mobilforum)
    Blåtann er nok uaktuellt da den bærbare ikke er så særlig godt bestykket. Dessuten kommer fjernkontrollen til å vandre litt mellom folk og fe og da er det greit at det er en enkel og standardisert måte å gjøre det på. Minst mulig opplæring er ønskelig. Folk flest er vant med en fjernkontroll fra før.

Jeg bestillte fjernkontrollen fra Komplett, ikke mange kronene, og jeg skulle ha noe annet tjafs også. Så får jeg ta en test på den før den store dagen kommer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •