Nvidia Dualview

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active Messel sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nvidia Dualview

Noen som vet hvordan (eller om) jeg kan få spill til å starte opp fullscreen i skjerm nr. 2, på samme måte som DVD og TV gjør?

Jeg kjører med siste Nvidia drivere og en LCD som skjerm nr. 1 på skrivebordet. I taket henger Infocus 4805 som skjerm nr. 2. Dualview m/fullscreen på skjerm nr.2 funker som en kule når det gjelder video / tv, men jeg sliter med å få det til å funke på samme måte med spill.

Noen som har tips?

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja. Har du et behov for å kjøre begge skjermene samtidig da ? Jeg har jo også en 17" LCD på HTPCen i tillegg til prosjektoren. Jeg har satt det opp slik at jeg bare bruker en hot-key for å bytte skjem. Funker 100% med alt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har hørt det går ann å lege ei bat fil sammen med ultramon. Det fungerer slik at før du starter spillet blir skjerm to gort om til standardskjerm. Etter at spillet er starta blir skjerm en til standardskjerm igjen. Du kan sikkert gjøre noe av det samme i nView (nVidia driverne)

Ellers kan du prøve å gå inn i programmer i nView. Der finner du programfila (spillet), og så kan du velge at dette programmet skal åpnes på skjerm to (da må dual modus være aktivert)

Active Messel sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jkirkebo
    Tja. Har du et behov for å kjøre begge skjermene samtidig da ? Jeg har jo også en 17" LCD på HTPCen i tillegg til prosjektoren. Jeg har satt det opp slik at jeg bare bruker en hot-key for å bytte skjem. Funker 100% med alt.
    Ja, jeg liker å ha to skjermer. TV'en står av og til på i bakgrunnen, eller samboeren kan finne på å gjøre noe på nett mens jeg ser film etc. Synes Dualview funker helt knall egentlig, men jeg skulle gjerne fått til dette med spillene.

Sitat Opprinnelig postet av kåre
    har hørt det går ann å lege ei bat fil sammen med ultramon. Det fungerer slik at før du starter spillet blir skjerm to gort om til standardskjerm. Etter at spillet er starta blir skjerm en til standardskjerm igjen. Du kan sikkert gjøre noe av det samme i nView (nVidia driverne)
    Kanskje det ja. Hørtes litt brysomt ut, men skal vurderes.

Sitat Opprinnelig postet av kåre
    Ellers kan du prøve å gå inn i programmer i nView. Der finner du programfila (spillet), og så kan du velge at dette programmet skal åpnes på skjerm to (da må dual modus være aktivert)
    Det er noe sånt jeg er på jakt etter, men ikke får helt til. Skal sjekke en gang til nå for å se hva som skjer.

EDIT: Denne løsningen er grei nok, og funker forsåvidt fint. MEN, den virker ikke i fullscreen. Den virker fint om jeg kjører spillet i "vindusmodus" men det ser ikke ut som Nvidia gjenkjenner programmet om det starter i fullscreen. Da starter det rett på skjerm 1 i stedet for.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK
    Viss du finner en løsning på det hadde det vært fint om du deler det her...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •