Generelt om kjøling - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 66
    Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    så hva er den beste da?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er så fullstendig enig plasmaboy. Zalmann settet er mye bedre og egentlig utrolig rimelig i forhold til man får. Selv gamle damer klarer å montere dette settet. Jeg tror at langt flere vil interessere seg for vannkjøling grunnet dettet settet.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Jeg tror at langt flere vil interessere seg for vannkjøling grunnet dettet settet.
    Money talks, og så lenge man får tre BW sett for hver reserator, så er det ikke tvil om hvilket sett som blir solgt mest av.

men jeg er enig med dere, det billigste settet har ikke nødvendigvis alle kvaliteter man ønsker seg. Litt knot f.eks kan det vise seg å være med BW settet, men performance/krone er høy!

DrE

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror faktisk brukervennliget talks i dette tilfellet. For mange høres vannkjøling ut som vanskelige greier (ja, inkludert meg), men dette var så enkelt at selv jeg fikk det til.

Active Messel sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også installert Zalman Reserator1, og den funker fint som pokker. Den kjøler en P4 3.2 og et 6600GT skjermkort. Disse er installert i et trangt Silverstonekabinett, som i tillegg står inne i et skap sammen med andre komponenter. Idle temp ligger i underkant av 50 grader både på CPU og GPU. Ved load øker tempen noe, men aldri så jeg behøver å bekymre meg. Alle kabinettvifter er koblet ut, og eneste viften er på Mist 500w strømforsyningen. Den er stille nok for min del. Neste skritt for min del må bli de to harddiskene fra Seagate. De lager litt for mye lyd når de jobber.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukte 20min til montering av settet i kabinettet + 3 timer med testkjøring for å se om det var tett... :wink:

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Messel
    Neste skritt for min del må bli de to harddiskene fra Seagate. De lager litt for mye lyd når de jobber.
    Da anbefaler jeg den watercool boksen jeg har kjøpt. Den funker utmerket og demper lyden fra Seagate diskene mine meget bra.

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja. Jeg er enig om at tempratur ikke spiller noen rolle for HTPC så lenge det er stabilt. Bare fjortiser som klokker uansett ;-) Kjøp deg heller en større cpu.
    http://www.hjemmekino.no/htpc.jpg
    Det er ikke bare "fjortisser" som overklokker sine datamaskiner. Hvorfor tror du da de som holder på i verdenstoppen alle er over 20? =) De fleste er også 25-30 så nå vet ikke jeg hva du mener..

Jeg har vifter på radiatoren min ,men for tiden står radiatoren bak et skap og koser seg. Gode tempraturer og ikkenoe støy. Har du hørt en Delta 350W PSU? Jeg tør å påstå at den er det nærmeste jeg har kommet lydløs strømforsying og jeg har hørt slike 0db strømforsyninger og jeg blir gal fra lyden i trafoen. Men dette var sikkert bare en defekt modell.

Uansett så er klokking morsomt og absolutt noe som lønner seg , uansett hvordan du vrir på det.. Og de fleste som driver skikkelig med det er over 20.. Og de inntereserer seg for ytelse og du inntereserer deg for audio.

Men man er ikke voksen før man har kommet i kontakt med gutten i segsel

Det er ingen hemelig at Zalman reserator er et meget godt produkt.. Og www.ocshoot.no fikk faktisk tak i det første eksemplaret i Norge

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde helt glemt av den kommentaren. Utrolig lang tid får du reagerte på den :-)

Jeg mener det selvsagt ikke bokstavlig. Poenget var at det er et mindretall som orker å styre med pc'n for å øke med 1% og få 50% mere problemer.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg støtter deg delvis. Jeg har oppnådd en økning fra 16.800 i 3dmark til 23.300. Kun ved å overklokke systemet. Og med de nye Dothan prosessorene så kan kan fort overklokke 600mhz uten noen som helst problemer og økt varmeutvikling siden kjernespenningen er lik..

Men.. når man overklokker så finner man et punkt som er grensen mellom stabilt og ustabilt og det er alltid viktig å holde seg på riktig side av den grensen.. Det viktigste med en datamaskin er at den er stabil og ytelse kommer alltid i 2.rekke

Beklager at jeg brukte så lang tid på å svare. Jeg har sikkert ikke lagt merke til akkurat den posten. Og når tråden er markert som lest så pleier ikke jeg å ta en titt på den før det kommer nye inlegg.

Uansett.. hos meg så er bråket fra Trafoen på SF2500 den mest irriternede støykilden..

Det skal også sies at jeg holder på å bygge et kabinett med flere lydfeller så støy fra PC`er er desverre et problem.. Skal ikke se bortifra at jeg kommer med noen tegninger om ikke så alt for lenge (venter på de siste delene fra microplex for tiden)

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden produktet har vært nevnt tidligere i tråden tipser jeg om ukens tilbud på pcutstyr.no

http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=149267

(Zalman reserator 1599,-)

DrE

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som forresten har testa denne i forhold til zalman? http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=150847

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreasLie
    noen som forresten har testa denne i forhold til zalman? http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=150847
    Ikke fullt så gunstig. Pumpa må inn i PCen.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reserator:

Reserator (Reservoir+Radiator+Water Pump)
    - Radiation Area : 1.274m2
    - Weight : 6.5kg
    - Dimensions : 150(L) x 150(W) x 592(H)mm
    - Material : Pure Aluminum, Anodized
    - Coolant Capacity : Max. 2.5L
    - Maximum Integrated Water Pum : 5 W, Qmax 300L/h
    - Maximum Lift : 0.5m
    -Flow Indicator

TT rocket:
    Dimension 150(L) x 145(W) x 640(H)mm
    Radiation Area 1256 cm2
    Main Body Pure Aluminum, Anodized
    Coolant Capacity Max. 0.8L
    Weight 4.3Kg

Jeg tør å påstå at Reserator er vesentlig bedre på spesifikasjoner. Høyere vekt , flow indikator og masse annet er store fordeler

Newcomer -Harald- sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig mener jeg at vifter er en ting som ikke hører hjemme i en pc. Jeg har absolutt ingen vifter i mitt lydtette kabinett. Null luftgjennomstrøminng. CPU ligger på ca 45 grader. (3.2 P4) Og temp i kabinett ligger nå på 33. Vifteløs PSU er eneste veien å gå!! Det finnes ingen stille strømforsyninger med vifte.
    Jeg ser du har et Zalman-sett her, Peakman. Jeg har lyst å anskaffe den samme ved kjøp av ny pc nå. Denne tar 775-socket, men å sette den på en E.E. 3,73-prosessor er vel ikke noe problem ? Jeg har tenkt å skaffe et passivt kjølt grafikkort, ellers skal også HK ha passiv kjøling (Asus P5WD2). Jeg har imidlertid ikke gjort noe slikt før, men anser meg som "teknisk kompetent" innen de fleste områder. Er da dette settet greit å sette opp ? Bør jeg slenge med et "Watercool Silentstar HD-dual" også ? Jeg skal ha en raptor 73.4, samt en Seagate Barracuda 400.
    Andre ting jeg bør passe på? Matter ?
    Jeg legger ved link til mitt oppsett:

http://prisguide.hardware.no/vis_han...aggon_id=13242

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv 3.2 Ghz og jeg kan ikke skjønne annet enn at det vil fungere utmerket på en 3.73. Etter intenst BF2 spilling stiger ofte tempen til litt over 50, men det er aldri noe fare. Syns Watercool boksen var vel verdt investerte penger.

Jeg har alltid vært skeptisk til vannkjøling, men etter jeg så en kompis montere det var jeg ikke i tvil. Dette er veldig enkelt å innstallere.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -Harald-
    Personlig mener jeg at vifter er en ting som ikke hører hjemme i en pc. Jeg har absolutt ingen vifter i mitt lydtette kabinett. Null luftgjennomstrøminng. CPU ligger på ca 45 grader. (3.2 P4) Og temp i kabinett ligger nå på 33. Vifteløs PSU er eneste veien å gå!! Det finnes ingen stille strømforsyninger med vifte.
    Jeg ser du har et Zalman-sett her, Peakman. Jeg har lyst å anskaffe den samme ved kjøp av ny pc nå. Denne tar 775-socket, men å sette den på en E.E. 3,73-prosessor er vel ikke noe problem ? Jeg har tenkt å skaffe et passivt kjølt grafikkort, ellers skal også HK ha passiv kjøling (Asus P5WD2). Jeg har imidlertid ikke gjort noe slikt før, men anser meg som "teknisk kompetent" innen de fleste områder. Er da dette settet greit å sette opp ? Bør jeg slenge med et "Watercool Silentstar HD-dual" også ? Jeg skal ha en raptor 73.4, samt en Seagate Barracuda 400.
    Andre ting jeg bør passe på? Matter ?
    Jeg legger ved link til mitt oppsett:

Dette går fint. Bare kjøp til denne tillegspakka til 225,- så har du vannkjølp chipset og grafikkort: http://www.psdata.no/ps.asp?it=112050&mlevel=070400

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reserator takler alt uten problemer ,men jeg setter spørsmålstegn ved prosessoren din. Du burde tenke litt om det virkelig er verdt å bruke så mye penger på en slike EE (extreme edition). Du betaler mye og får ikke så mye mer enn 3.6ghz versjonen.. Med 10% overklokking i bios så burde 3600 versjonen fungere fint.

Men det er jo dine penger til slutt.. Resten av systemet ser ikke så galt ut.

Men.. jeg som overklokker ville nok ha valgt en Dothan å klokket den opp til 2800mhz.. De gir god ytelse pr mhz ,men jeg har ikke testet en av de i ffdshow på denne frekvensen enda.. Tror jeg må sende beskjed til han som har utviklet ffdshow med en benchmark funksjon. Dette ville spart de fleste for masse tid.

Newcomer -Harald- sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CFD
    Reserator takler alt uten problemer ,men jeg setter spørsmålstegn ved prosessoren din. Du burde tenke litt om det virkelig er verdt å bruke så mye penger på en slike EE (extreme edition). Du betaler mye og får ikke så mye mer enn 3.6ghz versjonen.. Med 10% overklokking i bios så burde 3600 versjonen fungere fint.

Men det er jo dine penger til slutt.. Resten av systemet ser ikke så galt ut.

Men.. jeg som overklokker ville nok ha valgt en Dothan å klokket den opp til 2800mhz.. De gir god ytelse pr mhz ,men jeg har ikke testet en av de i ffdshow på denne frekvensen enda.. Tror jeg må sende beskjed til han som har utviklet ffdshow med en benchmark funksjon. Dette ville spart de fleste for masse tid.
    Er ikke interessert i å overklokke. Jeg har imidlertid blirr noe usikker når det gjelder prosessor, etter å ha lest mye rundt. Hva synes du/andre om følgende oppsett?

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •