Generelt om kjøling - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 66
    Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Dette er nesten helt optimalt. Det som faktisk forstyrrer meg er pumpa i reseratoren, den forplanter seg litt i gulvet, men satt hele stasen på ei musmatte, det hjalp en del.
    [/img]
    Jeg bruker en håndduk. Da er den iallfall ikke mulig å høre. Står noe ustødig da. Tenkte kanskje å skaffe noe bobleplast eller noe annet mykt.

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tenkte jeg skulle bytte til vannkjøling snart jeg også fordi det blir ganske varmt inni maskina nå på sommern og viftestøyen plager meg, hvertfall når jeg skal se på film eller høre på musikk. Tenkte jeg skulle kjøpe det thermaltake systemet til 600 jeg også for det er jo så billig. Er det noen andre systemer som kan konkurere med dette i pris? får man nå bedre til feks en 1000 lapp? Får man kjøpt hardisk kjøler til det thermaltake systemet?

edit: så nå at man ikke får kjøpt ekstra utstyr til thermaltaken, så da blir det nok ikke den, for jeg vil kjøle mest mulig inni der. Noen som har forslag til noen andre billig kit?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreasLie
    tenkte jeg skulle bytte til vannkjøling snart jeg også fordi det blir ganske varmt inni maskina nå på sommern og viftestøyen plager meg, hvertfall når jeg skal se på film eller høre på musikk. Tenkte jeg skulle kjøpe det thermaltake systemet til 600 jeg også for det er jo så billig. Er det noen andre systemer som kan konkurere med dette i pris? får man nå bedre til feks en 1000 lapp? Får man kjøpt hardisk kjøler til det thermaltake systemet?

edit: så nå at man ikke får kjøpt ekstra utstyr til thermaltaken, så da blir det nok ikke den, for jeg vil kjøle mest mulig inni der. Noen som har forslag til noen andre billig kit?
    Hva legger du i ekstra utstyr? Kjøling til GPU finnes hvis du f.eks ønsker det til dette settet!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når jeg tenker på ekstra så tenker jeg på kjøler til gpu, hovedkort og hardisk. inne på det reviewet som ble posta litt lengre opp i tråden her så sto det at det ikke fantes ekstra utstyr. har du link?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da er det jo bare å koble på ekstra da

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pumpen kan bli litt svak så det anbefales å bruke 2 av de hvis du skal bruke tileggs utstyr til dette settet... men det går fint med 1 pumpe. Bedre kjøling med 2...

Får mer lesing om dette settet har du noen sider her:
    http://forum.hardware.no/index.php?s...349118&hl=

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser ikke poenget med Thermaltake i det hele tatt. Hvis man ønsker å ha det stille er vel ikke dette settet noe gunstig.

Det er sikkert greit bare for å få vannkjøling, men ikke for å få det stille.

Det er kun Zalman settet som fungerer godt nok til stillhet.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I forhold til luftkjølingen jeg hadde med 4 kabinett vifter og vifte på CPU så er det meget stille nå i forhold til hva det var.. Ikke absolutt stillet men ikke noe som plager meg..

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Jeg ser ikke poenget med Thermaltake i det hele tatt. Hvis man ønsker å ha det stille er vel ikke dette settet noe gunstig.

Det er sikkert greit bare for å få vannkjøling, men ikke for å få det stille.

Det er kun Zalman settet som fungerer godt nok til stillhet.
    Blir en litt hard påstand, da stillhet er noe relativt. Alle er vel enig i at en luftkjølt maskin med pentium4 på rundt 3.5-4ghz MÅ bråke.

Med det som utgangspunkt har Thermaltake med sitt utrolig billige BigWater sett et godt poeng!

Til under 600,- får man fjernet 60-80% av støyen føler jeg... På 7v bråker ikke vifta så mye at det irriterer meg under filmtitting vertfall. Vet ikke helt støynivået på kabinettet. Uten noe annen lyd på anlegget så hører jeg at det er liv i burken min, og jeg ser at det er potensiale for forbedring, helt klart, men ikke noen som er mere effektiv til 600,-!

DrE

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var innom en spesialist på vannkjøling når jeg var i Canada i forige uke og han anbefalte ikke den Zalmanen som orginal. Med en radiator med vifte fikk du mye bedre kjøling fordi du fikk kaldere luft igjennom radiatoen. han hadde modda en zalman som han hadde satt en vifte på toppen som sugde luft opp over kjøleribbene. da funka den bra, men med engang han skrudde av vifta økte temperaturen veldig. han gadde et kitt til ca 800,- med ganske stor radiator med 120mm vifte. Denne kjørte han i et kabinett med 3 andre vifter. Det var så vidt viftene snurra og du hørte ingen ting og kjølinga var veldig bra. Målet mitt er ikke å få maskinen 100% stille men stillere enn den er nå med bedre kjøling. når jeg kjører prosessorvifta mi på fult holder jeg 52 grader konstant, men det er for mye bråk.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg spilt noen timer BF2. CPU temp ligger med ca 55 grader under spilling. Hvis ikke det er kaldt nok så vet ikke jeg.

Om du har 55 eller 40 grader har da null betydning i praksis. Tidligere lå jeg rundt 70-75 ved spilling når jeg brukte stillegående vifter.

Vifter har ingeting i nærheten av en PC å gjøre. Propeller har man på fly.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så du tar bort vifta som sitter på radiatoren på bilen din også da eller??

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så du tar bort vifta som sitter på radiatoren på bilen din også da eller??
    Det er bare å kjøre fort det ;-)

Poenget mitt er hvorfor introdusere en ny vifte for å erstatte noen andre.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i mitt tilfelle blir det å sette inn en vifre isteden for 3 som sitter der nå. det kommer til å bli mye mer stille.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det tviler jeg ikke på. Jeg har vært den veien selv med å redusere vifter og hastighet men først nå etter mange år med prøving og feiling har jeg endelig maskinen jeg har drømt om. For etter en stund vil du også begynne å irritere deg over den viften på radioatoren.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe da kan jo være, men vi begynner i det små, så får man avansere etter hvert.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe da kan jo være, men vi begynner i det små, så får man avansere etter hvert.
    Nettopp! Det jeg ville frem til, ergo er ikke Thermaltake BW en dårlig investering med utgangspunkt i en "flymaskin" type pc.

DrE

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvor mange tusen jeg har kastet bort på forskjellige "stille" løsninger. Hadde bare Zalman introdusert denne løsningen tidligere hadde jeg spart mye penger.

Nå skal sant sies at jeg hater pc støy. I går etter jeg fikk på plass boksen og den endelig ble perfekt, tok dama meg i å sitte under pulten å lytte etter lyd mens jeg koste meg med sjokolade og melk. Da lo hun godt av meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de som måtte ønske å knote med Bigwater så må de gjerne det. Dette sette er kjipt å skru isammen. Men hele poenget med Kjøling til HTPC må jo være stillhet. Zalman øsningen er langt ifra den beste kjøleløsning for overklokking, men det er ikke det det dreier seg om her.

Zalman er en komplett enhet som alle kan montere og delene dette settet består av er av ypperste kvalitet. Overheting er et ikke tema med denne løsningen, men skal du presse systemet til det ytterste med overklokking så holder det ikke mål. Alt annet en Zalman til HTPC er en haug med knot og kvasiløsninger spør du meg

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •