Nye prosessorer for HTPC og spesielt FFDSHOW

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye prosessorer for HTPC og spesielt FFDSHOW

Er det fortsatt Pentium 4 som er best egnet til FFDSHOW?

Hva med fremtida? Finnes jo en drøss av forskjellige prosessorer nå og flere kommer. Har mista oversikten, så er det noen som vet hva som kommer til å bli mest effektivt til FFDSHOW? 64bit, dobbeltkjerner, Pentium/AMD osv...

Noen som vet om FFDSHOW kommer til å støtte dobbeltkjerner forresten?

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje før eller senere. Men jeg foretrekker å vente av sånne ting til de har stabilisert seg. Nye ting er ofte ustabile, og det er ikke morsomt å sitte halve filmen igjennom og håpe at det ikke vil krasje. I øyeblikket er P4/Dual channel-minne/AndyIEGs FFDShow-versjon det beste.

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg regner med at ffdshow kommer til å støtte smp ganske raskt (hvis utvikleren vil det. Ellers så er det sikkert mange personer som vil hjelpe han med det hvis de får muligheten). Intel har mange god løsninger på 2.8ghz og rundt der som dualcore.

Intel er jo kjent for stabilitet (men hovedkortet må være riktig). Jeg ville nok ha valgt en Dualcore ,menmen..

Newcomer Bjørn S. sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Mastiff. Jeg har flere maskiner bl.a en AMD FX-53 og en P4 3.4. Kjører jeg ffdshow og skrur på litt stash der, så går AMD'en i taket, mens P4'en cruiser rundt 80% belastning. Tviler ellers sterket på at dualcore vil bidra noe her ettersom ffdshow stort sett bare vil ha masse rå CPU kraft = GHz. Men på sikt hvis software skrives om og kan ta i bruk flere "tråder", så vil dual processering gi et kraftig løft.
    B.

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bjørn S.
    Enig med Mastiff. Jeg har flere maskiner bl.a en AMD FX-53 og en P4 3.4. Kjører jeg ffdshow og skrur på litt stash der, så går AMD'en i taket, mens P4'en cruiser rundt 80% belastning. Tviler ellers sterket på at dualcore vil bidra noe her ettersom ffdshow stort sett bare vil ha masse rå CPU kraft = GHz. Men på sikt hvis software skrives om og kan ta i bruk flere "tråder", så vil dual processering gi et kraftig løft.
    B.
    Men jeg gjør ingenting annet enn å bruke HTPC som HTPC. Nemelig så kjører den bare en ting. Skal man kun bruke ffdshow så er det greit med en P4 ,men jeg vil oppfordre å lese noen tester av nettopp dette: (Dualcore)

http://www.hothardware.com/viewartic...=682&cid=1
    AMD X2 4800+ og Intel 840

EDIT: LA til en ekstra test:
    http://www.hexus.net/content/reviews...lld19JRD0xMTcw

Uansett har vi mye å glede oss til. Men jeg har aldri satt opp en maskin som har vært ustabil som du sier mastiff.. Uansett hva slags hardware man bruker så slipper man å tenke på at maskinen skal krasje.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •