HTPC eller DV8400, marantz.... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hmmm,

Progressive out = 640x480 eller 720x576?

Det er vel ikke akkurat my og skryte av hvis en skal ha et bilde spredt utover >200 cm bredt lerret? Det medfører scanlinjer store som svarte streeeker!

HTPC inc Sonic Cineplayer video, Powerdvd lyd, ffdshow, og dScaler sharpening = ubegrenset mulighet med justering og knall lyd!!!

Dessuten en HTPC får en til 6-10 tusen!?! med mulighet for å avspille HDTV, HD materiell på dvd når det kommer pluss TV signal.

Nei, hands down enn så lenge. Hvis de kommer med en spiller som kan gi 1080p ut er det noe annet...

ops: Alex

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer jo noen nye billige dvd spiller med DVI som klarer det da men.Er det mulig å få en ok HTPC med DVI til 4000kr?

Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, hands down enn så lenge. Hvis de kommer med en spiller som kan gi 1080p ut er det noe annet...

Det er vel de færreste display som takler 1080p.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At de færreste "display" takler 1080p er klart, men hvis en kilde er konstruert for å klare det vil kvaliteten være deretter?

En PC kan gi mer en 1080p... men en benytter utsignaler i forhold til det "displayet" en har koplet til :lol:

Når massemarkedet (kanskje i USA først, siden de har kommersiell HDTV) er klar for å kjøpe slikt utstyr i større kvanta vil teknologier som har vært forbeholdt de som har råd til Farjudia gå ned pga VOLUM :arrow: da vil en få skalerbare medie-avspillere som kan innstilles til å sende ut kvalitet til displayet som er koplet til.

Progressive utsignaler er beregnet på vga tilkoplinger. De færreste kjører signaler ut i storformat (hjemmeKINO) med vga, de fleste benytter svga og oppover?

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke sikkert at det er om å gjøre å sende så høy oppløsning til displayet som mulig.

Bildet må jo i så fall skaleres ned igjen og da er man like langt.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    husk at VGA er 640x480 = omtrent det som er progressivt ut av en DVD spiller som takler slikt (det riktige er 720x480 NTSC og 720x576 PAL). SVGA er 1024x768...osv.

De fleste som kjører nye LCD/DLP pluss oss som har CRT kjører 1280x720 eller høyere, mao er VGA/progressivt (linjedoblet) et signal inn som ikke er optimalt?

Sender du inn et lite signal til en LCD etc som er optimalt skalert for 1280x720, må projektoren skalere om bildet, med de artifakter det har. Jeg synes det er best å kjøre optimalt inn signal lik "hot spot" for produktet...?

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ehh. er ikke SVGA 800x600, og XGA 1024x768?

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leste en test i siste "DVD & Hjemmekino" at den nye Samsung HD DVD spilleren kan levere i progressiv modus 1280 x 720.... Spilleren benytter chipen til faroudja til oppscalering av bilde. Den høres veldig lovende ut, spessielt til en pris på veil. 2.999.-
    Den koster jo nesten mindre enn et godt ati radion kort, så det er jo forsøket verdt å prøve den. Men desverre så er student kassen min litt slank etter nyinnkjøpt barco graphics 808s, ellers så skulle jeg ha prøvd den.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så et spørsmål!hva er best samsung HD-935 eller en bra HTPC med et bra skjermkort!jeg tenker da på bildekvalitet?jeg har en samsung HD-935 dvd-spiller!men hvis det blir bedre bildekvalitet med HTPC så bygger jeg meg heller en HTPC.Hvis det blir bedre bilde med HTPC så selger jeg min samsung dvd-spiller.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et viktig poeng er at mange prosjektører slett ikke er beregnet for å tilkobles vanlige DVI-utgang spillere, da de sender ut et "video-grade" signal og ikke et "data-grade" signal som prosjektøren forventer å få.
    Du vil da få problemer med at sortnivået og hvittnivået blir vesentlig redusert.

DVI bruker 8 bit for hver farge, data grade bruker alle bytenivåene for å regne ut fargene (1-255), mens video grade begrenser nivåene til 16-255. Absolutt sort starter altså 15 nivåer over hva prosjektøren forventer. Dette skaper problemer, og kan forklare hvorfor mange fagblad konkluderer med at de liker component utgangen bedre enn DVI utgangen på diverse DVD spillere.

HTPC m/DVI er derfor fortsatt den sikreste (om ikke bestandig enkleste) måten å få utnyttet digital prosjektører best mulig.

PS! Fikk endelig FFDShow til å fungere, har ikke fått den store a-ha opplevelsen enda. (Viste seg at det var PAL den hadde problemer med..)
    Takket være en tråd her på Avforum fant jeg ut av den floken..

Mvh.
    Tore Klev

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En stor fordel med HTPC må jo være at den kan brukes til alt mulig annet (surfing, spilling, skriving osv), om bildekvaliteten er bedre burde jo egentlig ikke folk som ikke har testet de opp mot hverandre si noe på! (?)
    Men har fått det inntrykket at HTPC er mye bedre, i alle fall hvis det er en CRT som brukes!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med deg! det blir mer moro med en HTPC :wink: