Lydløs media PC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lydløs media PC

Jeg planlegger en PC som jeg skal bruke som multisone avspiller for musikk (og bare musikk tror jeg) (se egen tråd: http://avforum.no/forum/viewtopic.php?t=20578) I den fobindelse lager jeg denne tråden som en slags idemyldring. Trenger litt tips nemlig...

Jeg trenger noen hardware tips:
    Et rimelig HK med en prosessor som ikke avgir for mye varme. Jeg tenker litt på VIA sine mini-atx kort. Her finnes det ganske mange, men jeg blir ikke helt klok på dem. Noen som har erfaringer med dem?

Et av problemene med dem er at de har så få PCI spor. Dette kan bli litt dumt dersom jeg skal ekspandere etterhvert. Kanskje jeg må gå for en annen løsning, som f.eks. en underklokket CPU

Jeg bør nok ha følgende spesifikasjoner:
    SATA og IDE, LAN, VGA-ut, USB2.0 og kanskje Firewire. Noe annet jeg må tenke på?

Noen som kjenner til noen nettsteder som selger touchscreen skjermer. Komplett har noen ser jeg, men ikke noe godt utvalg.

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med et slikt: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=NC2145 Etter målene så burde det passe greit iallefall under forsterkeren min =)

Har ikke prøvd akkuat dette ,men har god erfaring ifra et Miditower ifra Noicecontrol.

Som hovedkort så kanskje et Asus P4c800 med 479->478 og en PentiumM? Har ikke sett noen vannblokker til denne ,men det kommer kanskje? P4c800 deluxe har firewire, Sata , Gbit lan. Mangler bare VGA ,men et skjermkort koster jo ikke allverden.

Selv så har jeg et lydløst oppsett ved å montere et Thermaltake bigwater på PSU`en min. Jeg har 120mm vifte i PSU`en så jeg festet radiatoren slik at viften i PSU`en drar luft igjennom radiatoren. Tempraturen er ikke så veldig god ,men den er stabil og MEGET stille. Fronten på kabinettet jeg bruker er også støydempet ,men det blir litt bråk hvis jeg legger hodet like bak maskinen (2-5cm) ,men jeg hører det ikke hvis jeg ser maskinen ifra fronten.

Har selv vannkjøling på alle maskinene mine utenom en P3 500 som står i et skap (fungerer som DHCP server og filserver for viktige filer. Den deler også internett og skriver)

Når jeg starter projektoren (Benq 6100) så overdøver den uansett alt av vifter som går ifra før.

Har selv Mitx og det blir litt for svakt. Men de er ganske greie til sitt bruk ,men jeg synes det ble litt irriterende å måtte vente et halv sekund ekstra når jeg jobbet...

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Berøringsfølsomme skjermer får man best på eBay.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •