Longhorn

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Longhorn

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Longhorn

Er det noen som sitter med noe info om det nye operativsystemet til Microsoft, Windows Longhorn. Lurer da på hvordan det blir med grafikk og lydenheter, om det kommer noe spennende på den fronten.

Leser i IT-avisen følgende:

Både systemet for brukergrensesnitt og grafikk, Avalon, og arkitekturen for webtjenester, Indigo, trekkes ut for å kunne tilbys til både Longhorn og dagens Windows-versjoner.

Betyr det ett forbedret grafikksystem, eller? Noen som vet om dette vil kunne danke ut XP?

Det er kanskje litt tidlig, betaversjonen skal vel ikke slippes før sommeren.

Her er noen kommentarer sakset fra samme avis:

Det nye operativsystemet fra Microsoft vil inneholde et nytt grafikksystem kalt WGF (Windows Graphics Foundation) som forener dagens 2D og 3D-verdener.

- Selv Office blir bedre
    Det betyr i praksis at Nvidia, ATi og andre produsenter av videokort kan oppheve dette skillet og i stedet konsentrere seg om å gradere kvaliteten innenfor en og samme standard.

Link:

http://www.itavisen.no/showArticle.p...icleId=1305277

Ellers kan det bli vanskeligere å kopiere CD'er:

http://www.itavisen.no/showArticle.p...icleId=1304424

Active lars^ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det meste av det du refererer til har med hvordan grafikk blir presentert ikke bildekvalitet ettersom jeg har forstått, men det var vel en forskjell fra 2000 til xp så kan jo håpe det blir ennå bedre i longhorn når den tid kommer.

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville iallefall ikke brukt noe som selv microsoft kaller Beta.. Windows XP ble sluppet alt for tidlig med så mange sikkerhetshull og bugs det var i starten.. (Brukte Windows2000 fram til XP SP1 kom) Måtte bytte til XP når jeg hadde p4 4ghz (3998mhz) for å få nytte av HT.

Har testet windows 64bit BETA (er betatester av det.). Jeg bruker aldri noe som selv microsoft kaller beta..

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke jeg noen gang vil røre det. Jeg kommer til å være verdens siste XP-bruker som 90-åring... Alle de DRM-greiene som er bygd inn i den, og alle de andre begrensningene, vil gjøre at jeg iallfall venter til de første crackene dukker opp.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående DRM er jeg helt enig. Virker også som MS ikke har tenkt gjennom dette med varmeutvikling når de skal kjøre på med full 3D-grafikk i windowsmiljøet. Bare se hvordan viftebaserte skjermkort i dag begynner å vine når en fyrer opp et spill. Tenk deg den viningen konstant..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •