Hvor får jeg tak i spdif til coax?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Active _frost_ sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvor får jeg tak i spdif til coax?

Jeg ønsker å kople mitt audigy 2ZS kort til en forsterker.

Men jeg har store problemer med å finne en spdif til coax kabel som kan gjøre dette.

Trenger sårt hjelp....

På forhånd takk.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet at Dell selger dette. Fant ikke det paa siden deres. Ring de, saa faar du nok fatt i det. Problemer med dell er portoen paa deler. ca 300,-. De maa jo frakte det med en 18-hjuler til deg selvsagt

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt billigere hos Chlaseren.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Active lars^ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det mini-mono-jack til rca du mener?

det er veldig enkelt å billig å lage selv, da får du også den lengden du trenger

Newcomer Kusot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lager du den selv trenger du en loddebolt, en coax kabel, en rca plugg (ofte solgt i par) og en minijack til "et eller annet" fra f.eks elkjøp/expert. Mimijacken kutter du så du står igjen med noen cm lang stump etter pluggen.

Har du mono Minijack er det enkelt. Har du en stereo minijack benytter du signalet som går til "spissen" på pluggen samt jord (inners).

Altså den tynne tråden i midten av coaxen går til spissen på minijack samt senter av rca pluggen. Den vevde tråden utenpå kobles inners på minijacken og ytters på rca pluggen. Kanskje du trenger et multimeter (eller et bateri) for å finne riktig kabel på minijacken.

For å skille godt mellom lederene kan du benytte krympestrømpe, smeltelim, el.tape ell. rundt loddingen ved minijack.

Jeg har aldri hatt noe problem med mine 15m fra SBlive til Denon 3802. Tulla litt med å sette spdif ut i starten, men etterpå har alt vært bra. Jeg hadde først en løsning med en 20cm lang minijack til 2xrca, deretter 10m med coax rca til rca (egentlig min subwoofer kabel). Dette oppsettet førte til at receiveren mista signalet til tider.

Spdif er foresten gull på forspiel - bare å finne fram en webradio kanal med oldiser og ingen klager og ingen roter i cd samlinga

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjør som over. En bra kabel å bruke heter RG59, den er nemlig 75 Ohm. Du får den hos en velassortert TV/Radio butikk.

Ellers så kan du kjøpe en ferdig kabel hos Clas. Er ikke helt sikker på kvaliteten, har ikke verdens beste erfaringer med disse.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå får dere rette meg opp om jeg her helt på bærtur her...men jeg synes nå han klart spør om Spdif til Coax...altså..en optisk kabel til analog kobber ledning.

Det han trenger er vel ikke en plugg, men en box som tar imot digital lyd, om gjør det om å sender det ut via coax kabelen. Om dette finnes vet jeg ikke.

Eller er det noe jeg ikke har fått med meg her?

AKIRA

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Chlaseren har en slik sak, jeg kjøpte feil første gangen og endte opp med en sånn.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Hvor får jeg tak i spdif til coax?

Sitat Opprinnelig postet av _frost_
    Men jeg har store problemer med å finne en spdif til coax kabel som kan gjøre dette.
    spdif = standard for overføring av digital lyd. Kan overføres båed i optisk (toslink) og coax kabel.

coax = 75 Ohms digitalkabel. En leder + skjem. 1 RCA plugg i begge ender, men andre plugger kan loddes på.

toslink = overføring skjer ved lys.

_frost_:Spør du om hvordan en kan koble en optisk digitalkabel til en coax digitalkabel?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •