Lydkort.... igjen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lydkort.... igjen

Hei

Jeg har nå endelig satt sammen min HTPC (mangler skjermkort, men det ligger i posten). Silverstone LC10M modifisert med vannkjøling (BigWater). Ble enormt plaget...

Har bare et lite problem.

Jeg bruker ASUS P4P800 Deluxe med integrert lydkort og S/PDIF ut. Problemet er at på ikke finnes noen plass på HK jeg kan koble digitalkabelen fra DVD brenneren slik at jeg får brukt den som CD og DVD spiller med digitalt signal... mulig jeg roter litt nå...

Så da blir spørsmålet om jeg bør bruke en slik kabel...

Så hvis jeg bør bruke en slik kabel må jeg ha et nytt lydkort, da blir spørgesmålet som så, finnes det et relativt billig lydkort med optisk ut. (Jeg trenger optisk pga alle coax inngangene på forsterker er brukt, mens har ledige optiske) Tenkte max 1000 men helst billigere enn det.

Newcomer ok sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Dersom denne "DVD-brenneren" du snakker om ikke er en eller annen ekstern stand-alone enhet som du på et eller annet vis har tenkt til å koble
    til PC'en så tror du har bomma litt. Gitt at brenneren bare er en helt vanlig 5.25" intern greie, så trenger du i utgangspunktet ikke å kjøpe noe mer
    utstyr for å få lyd til receiveren din. Den "ekstra" kabelen fra slike CD/DVD-spillere er for _analog_ lyd, ikke digital. Den digitale informasjonen
    blir lest over den vanlige ATA-flatkabelen du koblet til.

Så, det eneste du trenger for å spille av en DVD og dytte flerkanals lyd ut på SP/DIF'en til receiveren din er et DVD-avspillingsprogram som har mulighet
    for å velge "SP/DIF passthrough". Mao "ta lydsporet fra DVD'en og dytt det rett ut på SP/DIF'en". Mulig jeg husker feil, men tror at ihvertfall ett av
    de nedskalerte DVD-avspillerprogrammene som følger med DVD-spillere ikke har den muligheten, og at man derfor må kjøpe den fulle versjonen.
    Last ned en demo før du hoster opp penger.

OK

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da har jeg bomma. Er bare en vanlig internt brenner i pcen. Da skulle alt ligge til rette for at dette skal funke når skjermkortet kommer..... det er iallfall lov å håpe...

Takk for svar

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •