Modifikasjon av ThermalTake bigwater

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Modifikasjon av ThermalTake bigwater

BigWater gir ikke den beste kjølingen - men med tanke på prisen som faktisk ikke er høyere enn en highend luftkjøler så er dette et veldig godt kjøp.

Vi kom på en idé til en enkel modifisering av BigWater og fikk også en av våre trofaste lesere til å utføre modifiseringen samtidig som
    oss for å få verifisert fra to kilder om modden var vellykket.

Denne enkle modifisering av BigWater settet ga oss det vi vil kalle oppsiktsvekkende lavere temperaturer - hva vi gjorde kan du lese om her: http://www.ocshoot.no/bwmodifisering.htm !
    En meget effektiv metode for å bedre ytelsen til Thermaltake sitt bigwater sett.. En tempraturnedgang på 4grader er utrolig mye og med såpass mange her som driver med DIY så er ikke dette et problem å gjennomføre denne enkle modifikasjonen.

Kanskje greit for å tweake ut den siste ytelsen av din maskin for å få en DVD til å spille uten hakking? Hvem vet

PS: Hvis noen ser på dette som reklame så sletter jeg posten

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært en del skepsis rettet mot dette prosjektet, spesielt siden det faktisk gikk til h€#%.. 8)

Neida, det er jo en konstruksjon som er bevist å være veldig effektiv, men man må bare være påpasselig med å gjøre det skikkelig og få det tett. Modden er av de halvskumle vil jeg si, grunnet skjørheten enkelte av BW settene sliter med på vannblokken.

Reagerer forøvrig ikke på at det kan være reklame. All god informasjon bør nå frem!

DrE

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med å bare lage en helt ny topp på blokka i plexi med 3 nippler?

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    hva med å bare lage en helt ny topp på blokka i plexi med 3 nippler?
    Det er nok det tryggeste etter min mening!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke alle som har mulighet til å gjøre slike ting da.. Jeg har en drill og en slagborremaskin og stikksag hjemme.. Har ikke mulighet til å lage gjenger til en ny nippel..

Det er ikke et problem altså.. Jeg brukte "super attack" ifra clas ohlson og det fungerte fint. Har brukt det limet til det meste jeg skal lime de siste årene og det sitter som bare f...

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser litt for skummelt ut for meg. Husk at hvis vannblokka lekker, vil ikke skjermkortet ha mange timene igjen å leve...

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bare å gjøre det ordentlig det!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekasje er alltid et problem ,men jeg brukte superattack ifra clasohlson også koblet jeg blokken sammen og testet. Jeg koblet inn en Hydor L30 (ifra Waterchill settet jeg har) og testet. Hvis du limer slangen skikkelig så er det ikke et eneste problem med denne modifikasjonen.

Det er jo en pakkning som sitter på blokka som vil tette evt vannlekasjer.
    Jeg ser at denne modden faktisk vil gjøre settet sikrer siden det vil gi mindre mottrykk til pumpen. Pumpen er jo kjent for å ryke , og hvis den ikke jobber så hardt så vil den igjen leve et lenger liv.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    yess, og med radiator modifikasjon ser det jo ut til at det blir enda mindre motstand!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    yess, og med radiator modifikasjon ser det jo ut til at det blir enda mindre motstand!
    Nå har jeg ikke testet dette ,men jeg vet at nils har peiling på hva han driver med innenfor vannkjøling. Men før jeg sier noe som helst så vil jeg utføre modifikasjonen selv. Ikke for å fornærme noen ,men det er alltid greit å teste selv.

Men hvis man kan bruke de slangen som fulger med og tre de innpå en av de avkuttede "rørene" du kutter av så virker dette meget bra. Lite jobb og det blir sikkert mot lekasje. (man kan bare bruke 2stk små strips for å feste hvis man strammer skikkelig).

Er flers som bruker 2strips til å feste slanger skikkelig. Man får også slangeklemmer på clas ohlson (jeg går forbi der hver dag og går ofte rundt i butikken for å få ideer) ,men disse har en pris på 80kr for 10stk hvis jeg husker rett. Litt kjedelig når man bare trenger 4.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •