Nightingale PRO 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nightingale PRO 6

Etter å ha og lest forskjellige tråder på forumet, har jeg fått forståelsen for at det vil være meningsløst å investere i et "kostbart" lydkort som M-audio revolution ol. om man har en receiver fra før, og ønsker å forbedre lyden fra PC'n til souroundanlegget. Hovedsaklig ved avspilling av musikk som WAVE, APE og MP3 filer. Har i dag en PC med integrert lydkort og en Yamaha RX-V640 Receiver, med 1 coaxial, og 4 optiske innganger. (Bruker Coax inngangen til DVD spilleren)

Ser at flere anbefaler Nightingale PRO 6 som et kurant kort med SPDIF utgang som kan kjøpes hos Clas Ohlson, og kjøpte derfor i dag dette kortet, men er usikker på hvordan jeg kobler meg på receiveren. På kortet er det "bare" minijack tilkoblinger, og ble derfor usikker på om jeg hadde "dreti på draget".... Kan jeg da ta ut digitalt signal og overføre til receiveren? :roll: Regner med at jeg trenger noen overganger, eller...?

Er det noen som bruker dette kortet mot en receiver eller andre som har peiling og kan hjelpe?

På forhånd takk!

Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg har kjøpt dette kortet selv! Det er to PCI slot´er på det. På det ene sitter den SPDIF inn/ut + coax inn/ut.

Hmmm...gikk akkurat inn på Clas Ohlson nå og finner kun Nightingalekortet uten coax/optisk! Har de sluttet å selge det?
    Jeg kjøpte mitt derifra for 6 måneder siden, men har klart å knekke coaxkontakten på kortet....stupide meg...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen SPDIF og Coax på dette kortet, så her må det ha skjedd en endring ?!
    Kan du anbefale et annet minst like kurant kort?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Nightingale PRO 6

Sitat Opprinnelig postet av 2re
    Er det noen som bruker dette kortet mot en receiver eller andre som har peiling og kan hjelpe?
    De har sluttet å selge det. De hadde det på tilbud for noen måneder siden fordi det var et utgående produkt. Jeg fikk det for 200 kr - og det var det siste i Trondheim

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal være en PCI-bracket med coax osv.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •