GeForce FX 5600 og DVI til Plasma

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

GeForce FX 5600 og DVI til Plasma

Hei.

Etter å ha søkt fram og tilbake i forumet må jeg spørre her:

1. Jeg prøver å koble pc'en til Plasmaen via DVI-D kabel (2m). Intet bilde. TV'en skjønner at ett eller annet er på DVI porten for jeg har nå mulighet til PIP, noe som bare går hvis man har noe på Component eller DVI ingangene. På pc'en prøver jeg febrilsk å enable TV via DVI men skjønner nada. TV'en skjønner enda mindre. Prøvd diverse oppløsninger etc.

Når jeg kobler pc til TV'en via s-video fungerer det.

Kort: GeForce FX 5600 med VGA, S-Video og DVI
    TV: Samsung PS42V4S

Har jeg kjøpt feil kabel? Støtter ikke FX5600 DVI-D? Trodde DVI-I var både DVI-D og DVI-A??

Spørsmål 2:
    Når jeg spiller av filmer på tv-en så blir det svart. Skjønner altså ikke hvordan jeg slår av Video Overlay på nvidia settings.

Har en IBM Thinkpad T30 med ATI kort og der klarer selv jeg å slå dette av slik at det blir bilde på tv.

Dette er første step til en HTPC, nemlig å teste bildekvalitet via DVI. Hvis jeg må bruke s-video må jeg nok bruke ennå mer tid til å overtale kona :-).

Input anyone?

På forhånd takk.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1) Alle skjermkort med DVI har DVI-D
    Det finnes noen kabler med kun DVI-A. Viss du ser på kontakta til DVI kabelen, og den mangler mange pinner (innemoellom der det sitter mange tynne pinner), så tyder det på at det er en DVI-A kabel.

2) Viss du kjører DualView eller anna 2 skjerms oppsett på du sette på en kloningsfunksjon (eller hva det nå het) i overleggsmenyen i nView.

Jeg har et GeForce 5600 Ultra, og det har ofte problemer når jeg kjører DualView (henger seg veldig mye). Så det kan være lurt å bruke Singel View modus. Hvordan du gjør dette finner du her: http://avforum.no/forum/viewtopic.ph...amp;highlight=

Ellers hadde jeg problemer med at det hendte seg at videooverlegget ble helt svart da jeg startet ZoomPlayer. Dette problemet ble borte da jeg byttet om til VMR 9.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Takker for svar.

Har ellers lest litt nå at det kan være vrient å koble Samsungs DVI opp mot pc p.g.a EDID den sender ut (eller mangel / feil EDID).

Newcomer Cowstian sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Geforce

Har du enablet hdmi/dvi på tv'n?

Jeg har GEForce 7900 GT, Har en HDMI kabel med dvi overgang fra pc'n og hdmi inn på tuner boksen til pioneer. jeg kjørte først ati på min pc men på grunn av overscanning og lite kjennskap til powerstrip kjøpte jeg like så greit nytt kort.

Jeg kjørte klone mode først jeg også men grunnet overscannings toolet til GEfororce så mistet jeg bildet på skjermen i kabinettet, takla ikke oppløsningen. kjører nå kun 1 monitor.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •