Tv på min PC (trådløst signal fra parabol?)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tv på min PC (trådløst signal fra parabol?)

Jeg har en PC tilkoblet en projektor og her vil jeg gjerne kunne se tv. Jeg kunne jo investert i tv-kort og hentet signaler fra antenne, men det gir ikke tilfredstillende signal for meg. Pcen er altså i kjellern og oppe har vi parabol og tuner.
    Har dere noe tips på hvordan jeg kan få sendt signalet trådløst fra tuneren oppe? Synspunkter på denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=...;view=detailed
    Skal denne kobles i pcen? Da trenger jeg tvkort og. Går vel ikke å koble den rett i projektoren, da jeg regner med at den ikke kan behandle signalene på egenhånd. :roll:

Vet dere om denne løsningen fungerer og om den fungerer bra? Ulempen er jo at samme kanal som jeg skal se på må stå på oppe, ellers ville jeg trengt en ekstra parabol eller hode på parabolen.

Takker for alle tips og synspunkter.

MVH
    Tor Stian

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må koble Medion senderen på tuneren og mottakeren på prosjektoren. Senderen har kompositt-inngang og mottakeren har tilsvarende kompositt-utgang. Signalet skal ikke innom pc'en, å bruke Medion senderen skal i teorien være det samme som å koble prosjektoren rett på paraboltuneren.

Jeg har brukt medionen til tv-ut på en pc og trådløs overføring av vanlig kabel-tv og det fungerte helt fint, mottakeren var da koblet til en "vanlig" tv. Hvorvidt signalet ser bra ut på en prosjektor, spesielt med tanke på signaltap og kompositt video, kan jeg ikke si noe om.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da tror jeg nok jeg prøver på dette, ser ingen annen løsning på hvordan jeg skal få tv signalet inn på projektoren.

Noen forslag til andre løsninger? Uansett takk for svar

MVH
    Tor Stian

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom bildekvalitet er i fokus, og du planlegger å sende bildet rett fra denne trådløse mottakeren inn i projectoren, så vil jeg fraråde dette.

Et kompositt signal fra denne mottakeren er selv med beste sendeforhold mellom disse Medion'ene under pari for å vise på projector. Og huske at overføring mellom sdisse Medion'ene er analog, og dermed svekkes jo flere etasjer de går igjennom.

Nei, jeg vil heller anbefale en løsning med et separat PCI parabolkort (f.eks hauppaugue Nexus ) og et twin LNB hode. Da snakker vi om "optimal" bildekvalitet fra TV. Herunder kan nevnes mulighet for HDTV etter hvert (allerede pr. i dag fra Astra og Hotbird).

Det vil helt klart koste noe mer, men vil sammen med et ekstra programkort gi en helt annen fleksibilitet også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jah, dårlig kvalitet. Dessuten får man massiv støy i bildet hver gang noen i huset, eller naboen om han bor nerme, bruker microbølgeovnen. Samme skjer om noen i nærheten har blåtann-tastatur/mus, trådløst nettverk, eller en lignende video link. Spesiet irriterende er blåtann, da det lager en fæl skurring i lyden. Du kan være heldig å unngå disse problemene, men jeg har ikke sett noen som ikke har blitt overrasket (og skuffet) når jeg skrur på microen dems idet de er iferd med å runde av "visningen" (les: skryterunden) av den nye video linken... Er ei stund siden jeg har sett slike da. Mulig nye enheter er bedre...

-Ko_deZ-

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gjorde omvendt, flytta paraboltuner til hjemmekinoen (projektor), og kjører trådløst opp til vanlig TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke dumt tenkt

-Ko_deZ-

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva vil det si med twin LNB hode? Jeg må vel fortsatt se på samme kanal oppe som nede. Er ikke aktuelt med et ekstra kort egentlig

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et twin hode er en LNB med to utganger for tilkobling av to parabolmottakere som kan brukes uavhengig av hverandre.

OK - du sier det ikke er aktuellt med 2 stk. kort/abonn. Da er vel forslaget om å plassere mottakeren i kjelleren - nærmest projectoren -det beste. Evt kjøpe PCI kort for parabol samt twin LNB og flytte selve abonn.-kortet fra stuen til kjelleren hver gang man skal se TV på projectoren.

Uansett er dette mellomløsninger - helt bra blir det ikke før man har to helt uavhengige systemer.

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp en smart kort leser til PC`en og splitt kabelen og legg en ned til kino`n. Da tar du bare med deg kortet hvis du vil ha CSI i digert format

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med dreambox kan man visstnok "dele" kort. Dvs at to stykk dreambox koblet sammen i lan kun trenger kort i den ene dreamboxen. Jeg har ingen anelse hvordan det fungerer, men man kan visstnok "abonnere" på en tjeneste via internett for dem som har bredbånd. Nok om det.

På den måten kunne du jo hatt to dreamboxer, og bare hatt kortet i den ene av dem. Du bør sjekke ut muligheten der. Det kan jo ikke være nødvendig å ha to kort til to separate TVer vel?

-Ko_deZ-

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •