Vifte på Asus A8N-SLI chipset kjøler? Støy?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer Dagster sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vifte på Asus A8N-SLI chipset kjøler? Støy?

Er det noen som vet om det er en vifte som står på chipsettet på Asus A8N-SLI'en? (se firkanten nedenfor grafikk-kortene) Hvis så, bråker den? Høyfrekvent kvining?
    [/img]

Hadde tenkt meg en Asus A8N-E, nForce4 Ultra til min HTPC. Den har samme "innretning". Jeg skal ha vannkjøling og i utgangspunktet fjene alle vifter i HTPC'en.

Noen som har vurdert Asus A8N-E, nForce4 Ultra selv?

§:-)

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste sånne vifter kan erstattes av en vifteløs kjøler, for eksempel har Zalman en multimodell som passer til det aller meste.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff
    De fleste sånne vifter kan erstattes av en vifteløs kjøler, for eksempel har Zalman en multimodell som passer til det aller meste.
    Som: http://www.zalman.co.kr/eng/product/...1&code=014
    Jeg har installert en i min nåværende PC.

Der er et mulig problem: ZM-NB47J is compatible with all Northbridge chipsets that do not have a built-in graphics core."
    Må derfor finne ut mer om Asus sine chipset kjølere.

Noen som har satt på vannkjøler på chipset? Grafikkortkjøleren til Reserator 1 kommer med to kjøleblokker. Det går kanskje å sette den ubrukte på chipsettet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du nevner er ikke et tema så lenge du bruker et eget skjermkort. Da bare disabler du det innebygde skjermkortet. På maskinen min så kan jeg klokke fsb til 175 med skjermkort aktivert, og 220+ med det deaktivert, med andre ord så forsvinner den ekstra varmeutviklinga med det innebygde skjermkortet når du skrur det av.

-Ko_deZ-

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ko_deZ
    Det du nevner er ikke et tema så lenge du bruker et eget skjermkort. Da bare disabler du det innebygde skjermkortet. På maskinen min så kan jeg klokke fsb til 175 med skjermkort aktivert, og 220+ med det deaktivert, med andre ord så forsvinner den ekstra varmeutviklinga med det innebygde skjermkortet når du skrur det av.

-Ko_deZ-
    Se der, da lærte jeg noe i dag også. Moderbord med innebygde grafikkort har det gjerne i northbridge chipset. Det har ikke Asus A8N-E nForce4 Ultra, så da kan jeg bytte til passiv eller vannkjøling. Glimrende!

Newcomer GnoM sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis den bråker er det bare å bytte den ut med eb kjøleribbe det koster ikke mer enn en 100 lapp

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne chipsettvifta går på 8-9000 rpm og bråker som f***.

Enten går du for Zalman` en, eller så skaffer du en fanmate og reduserer turtallet på original vifte til under 6000 rpm. Det er ikke mye som skal til før den blir bra stillegående.

Velger du den passive kjøleren bør du ha god luftflyt i kabinettet, for dette chipsettet utvikler mye varme. Zalman`en blir uhyggelig varm...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •