Overgang ifra Minijack (spdif) til coax

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Overgang ifra Minijack (spdif) til coax

Jeg har en PC her som jeg drar med meg rundt og der ligger det masse musikk ,men når jeg koblet den til analogt hjemme så blir lydkvaliteten ganske dårlig så jeg vil selvfølgelig overføre digitalt til receiveren.

Jeg har dette lydkortet: https://www.psdata.no/ps.asp?it=110312&mlevel=

Hvordan kan jeg få koblet denne sammen med Receiveren min digitalt?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har jo s/pdif, så da er det bare å koble seg til med digitalkabel da. Så sant du har digital inn på forsterkeren

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En slik Minijack til coax? Har digitale innganger på Receiveren (optisk og coax) ,men har aldri koblet sammen noe med minijack utgang digitalt til noe som helst.

Har alltid hatt en optisk tilkobling eller tilkobling for coax på lydkortet.

Newcomer SuperHeMan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet at musikmagazinet i bergen har den overgangen, har kjøpt den der selv til mitt Audigy2 kort. Kostet ca. 30 kr mener jeg å huske.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm.. hvor ligger dette i bergen? Har ikke tenkt meg inn til sentrum før mandag ,og vil helst koble til maskinen siden jeg vil ha litt bedre lydkvalitet enn det jeg har på maskinen nå

Søkte på gulesider ,men fant bare noe med Knudsen Grafisk Bergen.

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CFD
    En slik Minijack til coax? Har digitale innganger på Receiveren (optisk og coax) ,men har aldri koblet sammen noe med minijack utgang digitalt til noe som helst.

Har alltid hatt en optisk tilkobling eller tilkobling for coax på lydkortet.

Minijack til coax skal du bruke og du finner en slik overgang feks på side 23 i Clas Olson katalogen :

Artikkelnr : 32-2648 0,3m til kr 39.- og

Artikkelnr : 32-3272 3,0m til kr 49.-

Disse er "gullbelagt" men vises ikke i katalogen. Da har du minijack ut fra pc og så bruker du den ene av hunnene i andre enden
    inn i en Coaxkabel (bare ene som virker) og videre til receiver.

Visst du ikke har coax kabel så finner du det på side 22 i samme katalog

med artikkelnr : 32-4015 5,0m til kr 179.- (har åsså 10m)

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar Ulven ,men jeg vet ikke om det er en slik kabel jeg er på jakt etter siden denne gir ut 2utganger.

Minijack har 3pinner og 2av dem er et signal mens den siste er jord. Hvem er det som gir ut det digitale signalet? Jeg kan lodde på egne ledninger på + og - ,men vet ikke i hvilken det digitale kommer ifra.

Jeg har kun 1 inngang på forsterkeren og lurer da på hva jeg trenger da. Kan jeg bruke den på Clas ohlson passer det meget bra , siden jeg går forbi Clas ohlson daglig.

Her er bildet ifra saken på clas:
    http://www.clasohlson.no/images/prod...322648_Xw4.jpg

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CFD
    Takk for svar Ulven ,men jeg vet ikke om det er en slik kabel jeg er på jakt etter siden denne gir ut 2utganger.

Minijack har 3pinner og 2av dem er et signal mens den siste er jord. Hvem er det som gir ut det digitale signalet? Jeg kan lodde på egne ledninger på + og - ,men vet ikke i hvilken det digitale kommer ifra.

Jeg har kun 1 inngang på forsterkeren og lurer da på hva jeg trenger da. Kan jeg bruke den på Clas ohlson passer det meget bra , siden jeg går forbi Clas ohlson daglig.

Her er bildet ifra saken på clas:
    http://www.clasohlson.no/images/prod...322648_Xw4.jpg
    Det er akkurat den du skal ha, som jeg sa tidligere det er bare den ene phonoen som funker når du kobler ut fra jack til Coax så det går greit, bare husk å huke av for digital output på advance i play control ellers har du ikke dig signal ut.

Visst du tenker på å lodde så blir det slik : Visst du har 1 leder og en skjerm på kabelen din så er det svært enkelt.
    Da kobler du bare lederen til forreste "tupp" i minijack og til tuppen på Rca og skjermen bruker du som jord på begge to.

Visst du hadde hatt dobbel skjerm på kabelen så kobler du senterleder på samme måten som med enkel,
    men i minijack kobler du begge skjermene sammen på det bakerste punktet, punkt 3 (og klipper bort punkt nr 2),deretter klipper du bort den ytterste skjermen på kabelen og kobler den innerste skjermen til jord på Rca.

Grunnen til at du ikke skal koble til begge skjermene på Rca er for å unngå tilbakestråling (støy) fra Rca, når du benytter deg av dette trikset så har du en semibalansert kobling,uten noen form for støy.

Newcomer SuperHeMan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Musikmagazinet ligger rett ved teateret. Adressen er Engen 2.
    http://www.musik-magazinet.no/

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom Musikkmagasinet idag og plukket opp en slik overgang og endelig så kan jeg se DTS lyset lyse på Receiveren igjen =)

Det er ufattelig irriterende å måtte kjøpe noe ekstra til et lydkort\hovedkort for å kunne koble det sammen med receiveren.
    Men nå fungerer det igjen her så da får jeg være fornøyd.

PS: Det er ikke lurt å kjøre rumperisteren på musikk. Det gjorde at den ene kanalen på stereoforsterkeren sluttet å fungerer.

Takk for tipset med musikkmagasinet =)

Active _frost_ sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen linke til en slik sak?

Jeg vil også kjøpe en s/pdif til (er det coax?) kabel som jeg kan kjøre fra pc til forsterker!

Edit: Hvor mye koster en slik kabel?

Active lars^ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis det er en mini jack til rca du trenger kan du kjøpe dette, da har du 10 m kabel til snaue 200,-

http://www.clasohlson.no/

22-4617 Miniatyrplugg mono.
    32-6997 RCA han-kontakt, par, sort/rød
    49-158-5 10 m

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •