Trenger et lydkort som støtte 24bit/96kHz sp/dif utgang - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    haha da får du kjøpe dette ...

http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=25297. kanonkort det åsså ..

hvorfor vil du ikke ha creative ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest ett eller annet sted at Creative sine kort faktisk gjør signalet analogt et stykke før det blir digitalisert igjen og sendt ut på spdif. Dette førte visst til unormalt mye støy på digitalt signal. Kan ikke bekrefte eller avkrefte dette, men det høres jo litt utrolig ut. Samtidig har jo Creative funnet på masse rart tildigere da, som firmanavnet tilsier... Man skulle jo tro at digitalt ut burde være likt på samtlige kort.

Hvorfor ønsker du forresten å upsample i PCen? Tror du ikke recieveren din gjør en minst like god jobb? Et signal kan jo aldri bli bedre enn dårligste ledd, og i dette tilfellet kan det jo høres om som at det er lydformatet på kilden din. Mulig det kan kjøres noe "falsk forbedring" ala ffdshow eller lignende, men det vet jeg for lite om.

-Ko_deZ-

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ko_deZ
    Har lest ett eller annet sted at Creative sine kort faktisk gjør signalet analogt et stykke før det blir digitalisert igjen og sendt ut på spdif. Dette førte visst til unormalt mye støy på digitalt signal. Kan ikke bekrefte eller avkrefte dette, men det høres jo litt utrolig ut. Samtidig har jo Creative funnet på masse rart tildigere da, som firmanavnet tilsier... Man skulle jo tro at digitalt ut burde være likt på samtlige kort.

-Ko_deZ-
    problemet tror jeg er at mange decoder to ganger, både før og etter receiver... da skjærer det seg

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg er litt trøtt nå, men jeg er ikke helt sikker på hva du mener med før og etter reciever...

Slik som jeg forstod det i testen jeg leste, så var det faktisk dekoding og så koding igjen internt i lydkortet. Det upsamplet altså ikke fornuftig digitalt til digitalt, men de kjørte 44kHzdigital->analog for så å kjøre analog->96/192kHzdigital. På den måten ble konverteringa enklere å produsere og utvikle, på bekostning av signalkvaliteten. Når det kommer til spill er det desverre ingen ved siden av Creative mht hvilke spill som støttes, og hva slags effekter som er tilgjengelig.

-Ko_deZ-

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg sier bare Dersom du har dekoder (i receiver) bør den motta et rent signal som ikke er decodet på forhånd .. Det vil ikke virke dersom det er tilfelle ...

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom budsjettet virkelig er ubegrenset ville jeg tatt en titt på dette:

http://www.rme-audio.de/english/hammer/d9636.htm

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny overkill, trenger ikke så mange kanaler og emphasis/deemphasis (min meridian 518 har allerede det)

Vil ha en god digitalprosessor på kortet som gjør en god jobb med upsamplingen.

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ko_deZ

Hvorfor ønsker du forresten å upsample i PCen? Tror du ikke recieveren din gjør en minst like god jobb? Et signal kan jo aldri bli bedre enn dårligste ledd, og i dette tilfellet kan det jo høres om som at det er lydformatet på kilden din. Mulig det kan kjøres noe "falsk forbedring" ala ffdshow eller lignende, men det vet jeg for lite om.

-Ko_deZ-
    Det er grunnen til at jeg ikke vil ha creative.

Dere er nok ikke klar over at 192 kHz D/A konvertere er bare et billig salgstrix.

95% av alle receivere som oppgir 24/192 D/A konverter utfører IKKE noe upsampling. Det er bare at de bruker en std.krets som kan utføre en slik D/A konvertering. Dette gjelder også min high-end prosessor

AL24 til denon er en upsampler/resolution enhancer til 24 bit (og kanskje upsampling av digital signalet)

DAC1 som ble testet i et blad nettopp gjør også dette.

Billige kort basert på C-Media 8738 oppsampler til 48 kHz. Terratec bruker f.eks Analog Devices AD1816 og dette er bedre. Men hav som er best skulle jeg likt å visst.

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som TerraTec Producer Phase 22 ( http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=...;view=detailed )

kan være et svært godt alternativ.

Det har bl.a

Support for ASIO 2.0
    WDM kernel streaming (e.g. Sonar)

og det må da være kjekt ?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine