Zoom player vil ikke spille MPG-2 filer + dscaler 005 spm.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Zoom player vil ikke spille MPG-2 filer + dscaler 005 spm.

Versjoner :

ZP : v10 beta 2
    ffdshow: August 2 2004
    dscaler 005
    Mediaplayer 10

Problemet er at ZP fryser ved avspilling av MPEG-2 filer, uansett oppsett av video/audio dekoder, samt om jeg bruker ffdshow eller ikke. VIrker fint i på DVD med dscaler 005 og ffdshow.

MP10 gir også følgende feil ved forsøk på avspilling av MPEG materiale "This pin cannot use the supplied media type".

Har prøvd det meste som er foreslått på nettet om dette, men ser ikke ut til å komme utenom resinstallasjon av OS. For meg kan det imidlertid virke som om problemet oppstod etter jeg la inn dscaler 005.

Til slutt en annen ting om dscaler 005: Instillingen hardcode for PAL blir nullstilt hele tiden (blank) - noen løsning for dette?

Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hva som kan være årsaken til at du ikke får spilt mpeg-2 filer.

Men det med hardcode for PAL tror jeg skyldes at du endrer/eller ikke endrer
    under avspilling av en film.

Har selv hatt endel feilmeldinger med mediaplayer 10. Fjernet det, la det inn på nytt og ting fungerte igjen. Nyere versjon av ffdshow kan kanskje også hjelpe. Bare husk å avinnstallere gamle versjoner får du innstallerer nye.

ffdshow

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WMP10 er livsfarlig for en media-pc eller htpc. Burde hatt gift-hodeskallen som ikon!

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du utdype litt på noe vis? Siden jeg har alt opplevd problemer med WMP 10 kunne jeg tenke meg å vite hvorfor ting går skjeis.

*edit: skrivefeil

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aner ikke hva som feiler det, kanskje det har noe med DRM å gjøre. Jeg har bare sett et tonn med klager på ulike forumer der folk har fått masse merkelige problemer (som regel relatert til mediefiler av andre typer enn WMV og WMA) etter installasjonen.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff
    Aner ikke hva som feiler det, kanskje det har noe med DRM å gjøre. Jeg har bare sett et tonn med klager på ulike forumer der folk har fått masse merkelige problemer (som regel relatert til mediefiler av andre typer enn WMV og WMA) etter installasjonen.
    Okay, høres ut som det samme jeg hadde. WMP10 begynte å skape seg når jeg spilte avi filer. Nå virker det ihvertfall bedre så lenge jeg ikke assosierer WMP10 med noen mediatyper.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •