Problemer med digital kobling fra Audigy 2 ZS...hjelp!?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer sidenone sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med digital kobling fra Audigy 2 ZS...hjelp!?

Problemet ligger nok ikke i kortet, men jeg skal koble til forsterkeren min fra lydkortet med digital kabel. Jeg har kjøpt en spdif kabel med rca kontakt (sånn som vanlig phono, bare digital, og singel). Utgangen på lydkortet er minijack og jeg har derfor en minijack til rca overgang. Kobler så denne til spdif kabelen og videre inn i coaxial innganen på forsterkeren. Har jeg gjort noe galt? Får i allefall ikke lyd. Har en yamaha rx-v1500 hvis det tilfeldigvis skulle være noen som har denne kombo'n.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Problemer med digital kobling fra Audigy 2 ZS...hjelp!?

Sitat Opprinnelig postet av sidenone
    Problemet ligger nok ikke i kortet, men jeg skal koble til forsterkeren min fra lydkortet med digital kabel. Jeg har kjøpt en spdif kabel med rca kontakt (sånn som vanlig phono, bare digital, og singel). Utgangen på lydkortet er minijack og jeg har derfor en minijack til rca overgang. Kobler så denne til spdif kabelen og videre inn i coaxial innganen på forsterkeren. Har jeg gjort noe galt? Får i allefall ikke lyd. Har en yamaha rx-v1500 hvis det tilfeldigvis skulle være noen som har denne kombo'n.
    Skulle fungere det. Du kan klippe ledningen og lodde på minijacken for å være helt sikker.

Det høres ut som om du har litt kluss med Creative driverne. Det kan ofte være vanskelig å få den til å spille digital ut... Jeg klusset lenge med mitt Creative kort for å få digital ut (dette var et annet kort). Du må uansett inn å krysse av digital output et eller annet sted. Sikkert noen andre her som kan si hvor du finner det.

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig du finner noe info Her eller Her
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått til digital lyd med pc høytallerene mine, så tror problemet ligger enten i kabelen/overgangen eller ved forsterkeren!?!?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ellers en egen spdif slot (eller hva jeg skal kalle det). en som jeg kan koble til et eller annet sted og så få spdif utgang bak. men vet ikke om jeg kan koble til en slik sak på audigy kortet!? hehe.. hvis det var noen som skjønte hva jeg mente da. Er akkurat som et pci kort, men bare med selve plata som man fester i kabinettet og en ledning fra denne og til "et-eller-annet-sted"

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •