VGA til RGB Scart

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer Ole Kristian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

VGA til RGB Scart

Er det noen her som har noen formening om denne vil være bedre enn s-video utgangen jeg bruker i dag fra pc til min 29" Sony TV? Vil denne gi like god bildekvalitet som de mange VGA til RGB lodde-prosjektene som finnes på nettet?

- Ole Kristian

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neppe. Denne gir ikke RGB ut, og da er det egentlig ikke noe annet enn det ethvert nyere skjermkort vil gi. Jeg har mer tro på et ATI-kort koblet til prosjektet du nevner. Forresten fins det en dansk utgave som er ferdiglagd her: http://AV-Connection.com/?HirachyID=550&CampID=33

Jeg får den snart selv for å sjekke den.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg ikke har misforstått gir den RGB:
    Model two (for Europe ) : INPUT : VGA, DC / OUTPUT : VIDEO, S-VIDEO, VGA(PC Monitor), RGB SCART( FOR
    EUROPE )
    Denne ser også ut til å gi RGB ut. Men mener du at disse likevel ikke vil gi bedre bilde?

Takk for link, men hadde håpet å finne noe som også kan fungere med andre kort - spesiellt GeForce 6600.

- Ole Kristian

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leste en review av Trust Televiewer som du linker til på en dansk hardware side, finner ikke linken i farten, og konklusjonen der var at s-video ut på nyere grafikkort gir langt bedre bildekvalitet, så den boksen er kun aktuell hvis du har et gammelt kort uten tv-ut.

Nå skal man kanskje ikke basere alt på en omtale, men det var den eneste jeg kunne finne da jeg vurderte denne boksen for en stund tilbake.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, antar at du sikter til denne testen. Jeg er litt skeptisk til at dette ville gi noe godt resultat, men desverre var denne testen veldig dårlig skrevet. Den sier så vidt jeg ser ikke noe om hvilken utgang på televieweren testeren benyttet (RGB, kompositt eller s-video?), og det klages jo generellt også på kvaliteten på passthrough av monitor ikke selve tv-bildet. Passthrough vil jeg ikke benytte, bare RGB utgangangen - men som sagt er jeg skeptisk...

- Ole Kristian

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd Trust TeleViewer 1610RC på PVR maskinen min, men returnerte den straks. Resultatet var langt dårligere enn jeg fikk på S-Video fra det gamle Radeon 7500 skjermkortet som allerede står i maskinen.

Gøran

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff
    Forresten fins det en dansk utgave som er ferdiglagd her: http://AV-Connection.com/?HirachyID=550&CampID=33

Jeg får den snart selv for å sjekke den.
    Håper du gir en tilbakemelding når du får testet dette.

Forsøkte å lage denne løsningen selv for en stund siden basert på diverse skisser og beskrivelser på nettet, men var ikke i stand til å få dette til å fungere som det skulle. Kablen målte som den skulle og jeg forsøkte med tre forskjellige skjermkort (7500, 9600 og 9800) men til ingen nytte.

Har enda ikke klart å komme i kontakt med noen som har fått dette til selv. "Alle" har lest om noen som har gjort det, men når jeg spurte etter noen som hadde erfaring med dette selv for en stund siden ble det helt stille :?

Gøran

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gøran
    Håper du gir en tilbakemelding når du får testet dette.

Forsøkte å lage denne løsningen selv for en stund siden basert på diverse skisser og beskrivelser på nettet, men var ikke i stand til å få dette til å fungere som det skulle. Kablen målte som den skulle og jeg forsøkte med tre forskjellige skjermkort (7500, 9600 og 9800) men til ingen nytte.

Har enda ikke klart å komme i kontakt med noen som har fått dette til selv. "Alle" har lest om noen som har gjort det, men når jeg spurte etter noen som hadde erfaring med dette selv for en stund siden ble det helt stille :?
    Gøran
    Har selv lagd en slik kabel nå, må bare få meg et radeon kort, slik at jeg får testet den. Noen som vet hva som er hensiktsmessig å kjøpe da, low end, eller high end? Skal kobles til en helt vanlig tv.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mastiff: skriv hvordan du opplever den kabelen! 399,- er jo ikke så veldig ille for den!

Alle: hiver meg på hvilket radeon kort gir mest bang for the buck til bruk mot tv (RGB) via den nevnte kabelen?

Holder det med et 9200 kort til under 400?

DrE

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    ... 399,- er jo ikke så veldig ille for den!
    ...
    DrE
    Ca. halv pris hvis du lager selv, og da til gjengjeld 5 meter kabel

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tZar
    ... 399,- er jo ikke så veldig ille for den!
    ...
    DrE
    Joda, men trenger ikke 5m, og kabelen så snygg ut. Dessuten så er 399,- i grenseland for om det lønner seg å bruke timesvis på å lage en egen kabel, bestille deler osv...

DrE

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tZar
    Joda, men trenger ikke 5m, og kabelen så snygg ut. Dessuten så er 399,- i grenseland for om det lønner seg å bruke timesvis på å lage en egen kabel, bestille deler osv...

DrE
    Tok vel ca. en halvtime, men skal slutte å kverrulere, skjønte poenget ditt

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •