Bruke HTPC som kilde til NTSC HD TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bruke HTPC som kilde til NTSC HD TV

Jeg bor for tiden i USA og er den stolte eier av et Panasonic High Definition 50" LCD bakprojeksjons TV (PT-50LC13). Jeg vil gjerne ta dette med hjem og tenkte å bygge en HTPC for å kunne bruke TV'en i Norge.
    Jeg vil da måtte kunne kjøre kabel TV via HTPC og sende 720p eller 1080i signal til TV ved bruk av DVI kabel. I den forbindelsen har jeg flere spørsmål:

1. Finnes det TV-kort som vil akseptere "input" fra kabelboks for skalering i HTPC?
    2. Jeg vil bruke en transformator for TV'en (240-115V), vil forskjellen i Hertz (50-60) ha noen betydning for billedkvaliteten?
    3. Vil bruk av HTPC med TV og kabelsignal gi et tilfredstillende bilde på
    en slik TV?

Håper noen kan hjelpe.

Lasse

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Først: Hvorfor i alle dager vil du flytte hjem?! Hvis jeg bodde i Houston, ville ikke noe fått meg hjem til dette pottitlandet! :wink: Den byen har flere gode grillrestauranter enn noe annet sted jeg har vært! Litt varmt om sommeren, riktignok...

1 & 3: Det burde kunne fungere med et tv-kort i høy kvalitet, for eksempel PVR-kortene til Hauppauge. Jeg har testet disse med vanlige antennesignaler, og det så forbausende bra ut på mitt lerret, som er 250 cm bredt. I den størrelsen blir alle feil nådeløst avslørt.

2: Jeg tviler på det, men jeg er ikke sikker. Hvis du er interessert har jeg en transformator i proffklassen som vi kanskje kan bli enige om. Den ble brukt til et hifi-anlegg i Nevada da jeg kjøpte den av eieren.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •