Problemer med Hauppauge PVR-500.. Noen bedre TV-kortet?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med Hauppauge PVR-500.. Noen bedre TV-kortet?

Mottok i dag et Hauppauge PVR-500, et TV-kort med 2 tunere. Problemet er bare at den ene tuneren (tuner 2) gir elendige bilder, dvs. bildet skikkelig uklart/dobbelt.

Spørsmålet er om det er feil på kortet, eller om dette er et typisk problem på dette kortet. Har funnet noen med lignende symptomer på diverse fora.

Noen her med samme kortet, og som får fine bilder på begge tunerne?

Og helt på siden; hvilket TV-kort er det som er kjent for å gi best bilder? Heller 2stk separate TV-kort, enn denne driten her...

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et Cinergy Terratec 400 tv-kort som benytter en phillips tuner som visstnok skal være veldig bra.

Kjører stort tv-bilde på prosjektor (crt, 110" lerret) med meget bra resultat.

Jeg kan i tillegg nevne lyden fra dette kortet, det er helt utrolig mye bedre via stereo-anlegget (spif) enn det fra tv'en via anlegget. Jeg kjører 48kHz sampling via Audigy lydkort. Det er en helt annen verden.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Problemer med Hauppauge PVR-500.. Noen bedre TV-kortet?

Jeg har det samme kortet, og det fungerer meget godt. Prøv med annen programvare. (Jeg har Microsft Media Center 2005)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det diffuse bildet på tuner2 forsvant etter reinstallasjon av OS.. Men er litt skuffet over bildekvaliteten, men antar at det kommer av det rånte kabelanlegget her (serienett fra forrige århundre, pjuuk)...
    Ellers fungerer kortet glatt i MP da.. Helt genialt med timeshift, og mulighet for 2 opptak på samme tid..

Hvilke programmer bruker forresten du med TV-kortet? Jeg kjøpte det i bulk-utgave, så det fulgte ikke med en dritt..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er rellativt fornøyd med mitt kort (samme typen) og bruker det med Microsoft Media Center 2005.

Det står jo også at MCE støtter mer enn en tuner....men er det noen her som vet hvordan det implementeres? Jeg kan ikke se noe sted hvor man konfigurerer tuner nr 2.

Da jeg autosøkte gjennom kanalene fikk jeg hele tiden dobbelt opp. En fin kanal og en sort/hvit dårlig versjon. Er dette tuner 2? og hvorfor så rart bilde?

AKIRA

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AKIRAx27
    ...Da jeg autosøkte gjennom kanalene fikk jeg hele tiden dobbelt opp. En fin kanal og en sort/hvit dårlig versjon. Er dette tuner 2? og hvorfor så rart bilde?

AKIRA
    Det skal være slik. tenk deg når du stiller inn en FM radio, først litt støy før du finner riktig frekvens. Når kortet søker etter kanaler finner det ex TV2 på laverer frekvens enn den riktige, men signalet er godt nok til at den antar at den har funner rett frekvens.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •