HTPC og DIVX - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 55 av 55

Tråd: HTPC og DIVX

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Må si meg ganske enig.. eneste fordelen med Kino er at man får se filmene når de er nye, og ikke er helt utafor når noen snakker om noe som er bra på Kino for øyeblikket...

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilket fører oss inn på DiVX igjen... :wink:

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dumme meg, jeg glemte noe av det viktigste:

6. Det er ikke ølsalg på norske kinoer! Akkurat nå har jeg en åpnet Arendalspils og gjør meg klar til å se Apeplaneten (den nye versjonen) for andre gang - når kona er bortreist tar jeg gjerne en ønskereprise for å få med meg ting jeg kan ha gått glipp av første gang jeg så en film.

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg slapper av med regnbuemedisin jeg også!nå skal jeg se på The Thin Red Line 8) hjemmekino er best.ingen som bråker og så kan man ta en kald en :lol:

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sant :lol:

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    tema,tema,tema,tema

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    10 If humor then goto 20
    20 Lock thread

Morro kan man ha andre steder osv ?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Denne tråden har jo tatt helt av! Må begynne å bli litt strengere dette fremover, folk tar jo ikke hintet heller... :? Hyggelig at dere diskuterer, men er det ikke bare å opprette et nytt tema i korrekt kategori? Den siste delen her er vel å klassifisere som generell chitchat? Da er det bare å lage en link til ny tråd, så kan diskusjonen fortsette der!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håper virkelig at du har flyttet disse meldingene til en egen tråd som jeg barer ikke klarer å finne akkurat nå, og ikke bare slettet dem. Det ville være en heller uvanlig måte å arbeide på som admin/moderator...

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viss dei i så fall er slettet så er det vår eigen feil som sklir vekk fra tema istedenfor å lage ny tråd

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er et godt poeng. Men jeg er bare vant til fra de andre forumene jeg har vært på i mine nærmere 10 år på nettet og BBS-er at slikt blir flyttet, ikke slettet. Det ligger tross alt gjerne litt arbeid bak en post, og man ønsker jo at den skal bli lest. Og dermed skled jeg bort fra temaet igjen. Jeg skal være snill fra nå av! Prøve, iallfall...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Hei Mastiff

Jeg har flyttet mye rundt på innlegg i det siste, og i denne konkrete tråden endog understreket at dere må holde dere til tema. Hvis dette ikke gjøres, kan i visse tilfeller innleggene slettes (som ble resultatet her). Dette er selvsagt ikke en generell regel, og i mange tilfeller flyttes innleggene til nye tråder, men jeg mener det også må være slik at folk etterhvert faktisk holder seg til temaet, og vet at hvis dette ikke gjøres, risikerer å miste innlegget. Det er nettopp at trådene sklir ut som er problemet med news og BBS.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Våkn opp og se fremover folkens! Med all video og musikk på harddisk kan du se/lytte fra en hvilken som helst pc i huset, eller på pc'en på hytta (foreløpig bare praktisk for musikk), eller i bilen (noen år frem kanskje..). Jeg er overrasket over å se folk her på forumet som ikke skjønner poenget med hverken dvd eller divx, hva gjør dere i dette forumet hvis dere ser all film på kino??

Jeg er av typen som får helt kick av å samle alt på min HTPC, både musikk, video, tv og bilder. Derfor har jeg laget divx kopier av alle mine DVD filmer! Komprimerer konsekvent alt på 1200kbps, da får jeg en kvalitet som gjør det svært vanskelig å se forskjell på divx og mpeg2, mens størrelsen er ca 20% av originalen. Ettersom jeg aldri lager kopier på cd eller dvd, gir jeg helt blaffen i størrelsen på avi-filen, og de fleste blir mellom 1 og 2 GBytes. Jeg beholder alltid lyden i ac3 format hvis det er 5.1, og kan da se høy kvalitet video-filer med full surround lyd. Bygger på denne måten opp et arkiv av filmer i en kvalitet som vil være god nok i mange år, også for visning på plasma og prosjektor.

I tillegg er divx det naturlige format å velge hvis du skal gjøre opptak fra tv, enten det er serier eller filmer. Og det er helt lovlig! Til tross for at du bruker divx! ;-) Om noen år begynner de også å selge filmer over nettet (i divx format), akkurat som de nå selger cd'er i mp3, wma eller ogg format.

Det er tydeligvis mange på forumet som ikke forstår at noen gidder å gjøre dette, men det er jo en hobby og hobbier trenger man ikke noen god grunn for å drive med annet enn at du får et kick av det! Forøvrig får nesten alle et kick når de ser hvor elegant det er å velge filmer, serier etc. fra en pent ordnet meny på skjermen. Aldri mer rot i systemet eller plater som du ikke finner igjen.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg gjør det med barnefilmer, så de kan se sine filmer på pc-ene sine, men ser du ikke forskjell på DVD og DiVX, sier det nok mer om det du ser på (tv, prosjektør eller hva det nå er) enn kvaliteten på DiVX... Det er absolutt utholdelig med en godt komprimert DiVX-film, men langt igjen til jeg ikke kan se forskjell på mitt system. Bildefeil har jo en tendens til å bli noe større når de blåses opp...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har dessverre ikke projector, men er svært interessert i å høre erfaringer ettersom det vil være kjedelig å sitte med disken full av filmer som det ikke er stas å se den dagen jeg får meg en projector.

Hvilken codec og bitrate bruker du?

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •