Mastiffs HTPC Guide - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Peakman, du er funny :!:

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg håper forresten at det er nok med den advarselen jeg har lagt inn i artikkelen over bildet av fotskammelen min:

Jeg legger et bomullshåndkle over den store fotskammelen, så den ikke skal bli ødelagt, og plasserer kabinettet der. Hvis man har mye statisk elektrisitet i rommet, er nok ikke dette noen lur taktikk, men siden det ikke fins i min stue, går det greit. Igjen: Statisk elektrisitet kan skade komponenter hvis man er maksimalt uheldig, og det er jo ingen vits i å ta sjanser hvis man ikke er sikker på hvordan det er i det rommet man jobber.
    Jeg har dessuten presisert det med kabinettet, for det var ikke i stua jeg fikk støtet:

Det var forresten et sjokk å ta tak i Stacker-kabinettet da jeg tok det ut av esken, og det bokstavlig talt. Det var nemlig blitt ladet med statisk elektrisitet et sted underveis!

Newcomer Gory Gosling sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har ikke jeg lest hele tråden, men er enig med RCS angående forbilledlig fremgangsmåte på slike såkalte guider. Jeg tror nok de fleste som hadde fulgt en hvilken som helst guide, og fått ødelagt deler eller utstyr for flere tusen kroner hadde blitt rimelig forbanna. Så jeg mener man burde ha visse normer og regler for disse guidene som legges ut her. Bla. burde det være klare advarsler mot forskjellige "farer", kan godt hende det var det i dette tilfellet. Men det er i hvertfall min mening.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som nevnt tidligere skal jeg ikke ærklære meg selv spesialist på noe vis, men statisk elektrisitet er vel ikke noe som er men som kommer? Visse stoffer som gnis mot hverandre for eks... Hvis du fikk et lite statisk sjokk fra kabinettet var det nok du som bar på ladningen og ikke kabinettet... Kabinettet har vel egentlig kun tjent som jording? At statisk elektrisitet ikke eksisterer i din stue er nok ein feivurdering. Alle kan få det mer eller mindre.... Men så er jo ikke cola heller noe yndet preserveringsmiddel for en pc :-)

Men la oss glemme denne greia her nå... Mastiff gjør en god jobb og har kansje lært noe han ikke var klar over?

Gory Gosling: Så du kjøre Yamaha du... :-)

RCS

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OT:
    Gory Gosling: Så du kjøre Yamaha du... Smile
    Ja, er faktisk for salg på avtorget

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å kjøre Yamaha gjør man ikke før man har en RD-350 eller to... Gamle totaktere kjører fra nye forsterkere uten problemer!

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RSC, jeg syns ikke det er grunn til å si at Mastiffs valg av kabinett ikke er innenfor rammen av hva man oppfatter som en HTPC. Mange vil like utseendet til dette kabinettet og vil la det stå åpent i stuen. Andre har et dedikert rom for hjemmekino, og noen bygger også inne htpc'en. Smak og behag.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv ødelagt en minnebrikke av statisk elektrisitet, men det er er eneste tilfelle noensinne. Da bærte jeg brikka i en nylonsjakke i 3 dager.
    Elektrisiteten i PC'en er nok en mye farligere å utsette datamaskindeler for. Men så er det jo nødvendig å skru på pcen for at den i det hele tatt skal fungere. Statisk elektrisitet er en overdreven fare. Selv cola går ann å vaske av med isopropanol.
    Det går vel egentlig mest på hvor anal man skal være når man setter sammen en PC.
    Jeg kan ikke se noen grunn til kritikk.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OT: sorry, tok den nå. ops: hehe

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sayrion
    Jeg kan ikke se noen grunn til kritikk.
    Men det var det åpenbart flere titals andre som så.. I tillegg har jo Mastiff tatt konsekvensen og lagt til en kommentar som gjør at problemet ikke er et problem lengre.

Voilà, case closed :wink:

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •