TheaterTek

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15

Tråd: TheaterTek

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)

TheaterTek

Etter råd fra en del av forumets medlemmer, gikk jeg i går til innjkjøp av TheaterTek DVD player 1.5. Pris var 515 NOK.

Mitt førsteinntrykk var meget bra, men visse problemer oppstod. De-interlacingen så ut til å være feil stilt inn, og korrekt, etter å ha byttet fra auto til film, så ting langt bedre ut. I tillegg makset jeg Quality innstillingene på Radeon kortet...

Nå ser ting langt bedre ut!

Noen andre som har noen tips til tweaks av Radeon / TheaterTek?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gratulerer med kjøpet av TT, et MUST i hjemmekinoen
    Video oppsett jeg bruker på mitt Radeon VE 64DDR er:

Brightness = 9
    Contrast = 105
    Hue = 0
    Saturation = 105
    Gamma = 171

Bruker XP ATI 6.13.6025 (beta) drivere, og fungerer meget bra.

PS! Ha en riktig god jul!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Hei Rolf, og god jul til deg også!

Jeg lastet ned DirectX 9.0 i går, sammen med de nyeste Ati driverene (Catalyst 3.0). Bildet ble betraktelig bedre!!

Har for øvrig hatt problemer med Smoothvision II systemet på Radeon 9500'en. Bildet blir blurrete hvis det står på, og hakkete hvis en skrur det av. De nye Catalyst driverne ser ut til å bedre dette, men jeg ser fremdeles litt av det tidligere problemet... Smoothvision (eller noe annet, men problemet ser ut til å bli redusert når jeg reduserer fra 4x til 2x...)

Skal tweake litt til, men i utgangspunktet ser ikke ting optimalt ut... Dette tror jeg imidlertid har lite å gjøre med TheaterTek, men jeg ser ikke samme problemer ved bruk av f.eks. PowerDVD XP. Imidlertid er bildet rent generelt bedre på TheaterTek, selv med dette problemet...

Finner nok ut noe, men setter pris på innspill fra andre... Må kanskje regne med å vente litt, til folk får seg 9500/9700 kort...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hqr vært i tvil om jeg skulle kjøpe Theatertek. Så vidt jeg vet brukes Sonic Cinemaster videofilter, som også er tilgjengelig for bruk i Zoomplayer. Dermed burde det ikke være noen forskjell i bildekvalitet. Jeg har såvidt begynt å bruke Zoomplayer, og tror nok jeg kommer til å fortsette å bruke den pga fleksibiliteten. Kjekt å bruke samme front-end for DVD, mediafiler, CD etc..Må bare få programmert ferdig fjernkontrollen... noen som har en Pronto CCF som fungerer bra for HTPC?

Gunnar

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Hei!

Ja, TheaterTek er basert på Cineplayer... Hvor mye koster Zoomplayer?

Bildet har etter litt innstilling blitt utrolig bra! DirectX 9.0 i kombo med Radeon 7500 og nyeste drivere ser ut til å ordne biffen!

Newcomer SpaceMoose sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God Jul.

Zoomplayer er en gratis frontend som kan konfigureres med forskjellige filtre for lyd og bilde. Jeg benytter Zoomplayer til media samt Theatertek til DVD. Forskjellen på Theatertek og Zoomplayer e vel at Theatertek er mer strømlinjeformet interaksjonsmessig med OSD og filer for styring via fjernkontroll. Dette kan også gjøres med Zoomplayer... Zoomplayer kommer ikke med filtre for DVD spilling. Skal du benytte Zoomplayer til det må du ev. punge ut med penger for en dekoderpakke (for eksempel 15$ for Sonic sin til XP).

Det eneste som mangler er det hersens quicktime formatet som krever at jeg må ha Quicktime på maskina også

Lygren: Oppdater Theatertek med nyeste patch hvis du ikke har gjort det enda.

Gunnar: Sjekk avsforum der en gruppe jobber med girder/pronto komboer for å legge ut.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Hei igjen

Min TheaterTek er oppdatert til nyeste versjon... Etter enda litt tweaking, har kvaliteten blitt enda bedre. Jeg må endre innstillingene for Direct3D / OpenGL, for å redusere smoothing effekten... Rart de ikke har lagt til et eget konfigurasjonsverktøy for DirectDraw (det er denn som brukes til DVD, ikke sant??). Det er i tillegg rart at instillingene for Direct3D / OpenGL endrer 2D DVD-avspilling (har ikke fått sjekket hvilken av disse to som endrer kvaliteten, men det er en av de!). Er jo ikke nødvendigvis slik at en ønsker maks quality på 3D spill, men på film, der framraten uansett er høy nok, er jo dette ønskelig... Resultatet blir at en må endre instillingene for om man skal spille eller se på film, ikke spesielt optimalt!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At innstillingene for Direct3D ev. OpenGL påvirker DVD avspillingen visste jeg ikke. Det kan være at du kjører Microsoft WMR 9. Prøv å ikke benytte WMR og se hva som skjer.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Hei Spacemoose!

Hvordan disabler jeg MS WMR? Hva står dette for?

Jeg også ble overrasket over at instillingene for Direct3D/OpenGL skulle påvirke DVD-avspillingen... Det var for øvrig det samme med DirectX 8.1, og problemet ble faktisk redusert ved bytte til DX 9.0. Imidlertid er problemet der fremdeles...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Jeg finner en VMR (Video Mixing Renderer) instilling under Cineplayer kontrolpanel (ligger under kontrollpanelet, TT benytter Cineplayer...). Denne har jeg nå disablet... Ser tilsynelatende ut til å ordne problemet mitt! Takk for tipset! (regner med at det er VMR og ikke WMR du mener??)

Nå er det bare å få tak i DVD filmer med skikkelig kvalitet! Med DVI og denne projektoren, ser en jo ALT, inkludert Mpeg artifakter på filmer av lavere kvalitet... Blir bra med D-VHS / Blue Ray, men det er jo en stund til kommer...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp det var Video Mixing Renderer (VMR) jeg mente. Jeg hadde ikke slått VMR av selv (kjører DX8.1 og Radeon 7200)... Hvis ikke jeg tar feil er VMR et API for videostreams eller no sånt. En kan velge å benytte VMR istedenfor vanlig overlay og jeg tror at i pre VMR9 så kunne en velge å kjøre VMR i overlay.. Blir litt teknisk og det er leeenge siden jeg tittet på DX SDK.. Du får gjøre noen søk på avsforum og Microsoft sine sider.

Sjekk denne tråden her for mer informasjon rundt Radeon 9700 og DX9. Det ser ut som at VMR9 benytter Direct3D hardwaren...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SpaceMoose: Jeg har lett etter en bra CCF, men har ikke funnet noe jeg synes er særlig bedre enn den jeg har. Jeg må legge til noen funksjoner som jeg trenger i Zoomplayer, men ellers fungerer det brukbart. Girder-fila for Zoomplayer som ligger på Remote Central bruker Windows Messages (?), noe jeg ike har vært borti. Jeg lager stort sett enkle keyboard makroer. Ellers har jeg testet GraphEdit, og laget min egen DVD-Graph for PowerDVD 4.0 lyd og Cinemaster 4.0 video. Dette ser ut til å fungere fint.

Gunnar

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg ikke noen Pronto enda (om du ser bort fra en ipaq som ikke brukes da. Har testet TV Remote 5.1 litt..), men hva Girder angår så kan du autogenerere .gml fil fra Zoomplayer 3.0 beta 3. Det funker veldig bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er klar over det. De fleste funksjonene fungere fint, men ikke alle. Legger merke til at noen funksjoner ikker virker med tastene som er listet i .keys-fila pga andre scankoder med norsk tastatur. Vet ikke om en får samme problem med WindowsMessages (eller hva det nå heter).

Gunnar

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Jeg holder på å luke ut den funksjonaliteten som er overflødig i forhold til mitt bruk(har allerede gjort en strippet versjon av TT).. Jeg benytter Zoomplayer som generell mediaplayer samt som en jukebox for musikkvideoer. Finner vel ut om alt skjærer seg når jeg er ferdig med dette.

Lignende tråder

1. Hvilken TheaterTek?
    By Azathoth in forum Generell HTPC
    Svar: 2
    Siste melding: 12-10-2004, 23:46
  2. TheaterTek DVD player 1.5
    By SnOopy in forum Generell HTPC
    Svar: 19
    Siste melding: 07-23-2003, 17:37
  3. PowerDVD vs. TheaterTek
    By warelf in forum Generell HTPC
    Svar: 2