PC på CRT

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: PC på CRT

Newcomer Per72 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PC på CRT

Hei
    Har en kamerat som er "dataekspert". Han påstår at han kan ta med den bærbare pc'n sin til meg,og kjøre med supervideo kabel fra pc'n og inn på Barcoen. Han sier at det går helt fint,og at bildet blir mye bedre en DVD spiller. Jeg kan lite om HTPC,me har fortått litt,og tror at det ikke er så enkelt. Har forstått at det er en del arbeid for å få det til å fungere+kunnskap. Han kunne godt ha fått prøvd,men er redd for at det ikke er helt bra,og vil det bli bilde i det hele tatt?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hei!

Tror nok ikke et S-VHS signal fra en bærbar i utgangspunktet kan konkurrere bildemessig (og spesielt lydmessig) med en bedre DVD spiller... Hvis han har en nyere bærbar med Radeon mobile grafikkort + optisk ut (meget sjeldent), kan den imidlertid spille bedre om du benytter VGA -> BNC til projektoren... Si fra om du trenger en slik boks, har en liggende!

Tror uansett det svarer seg å benytte stasjonær PC som HTPC i utgangspunktet pga oppgraderingsvennlighet og kraft.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Takk for svar.
    Er VELDIG i tvil om hva jeg skal gjøre. PC eller Linjedobler. Er ikke noe PC kyndig selv,så det kan vel by på problemer. Får jeg noe bilde på projektoren i det hele tatt,eller må jeg bruke noen "dippe-dutter" i mellom den og PC'n for i det hele tatt og få vist film?
    Nei,det er ikke lett å velge,men kjøpte meg ny DVD spiller i julegave til meg selv,så jeg burde vel satse på linjedobbler,men vet vel at jeg kan få et mye bedre bilde med PC. Har bare ikke alle PC kunnskaper som skal til,og blir vel bare frustrert hvis jeg begynner med det.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er enklest med ekstern linjedobler og DVD-spiller, men PC gir klart best bilde. Man må da bruke RGB eller DVI fra PCen til projektoren. Projektoren vil da fungere akkurat som en vanlig monitor. Problemet med en HTPC er å få den til å fungere knirkefritt uten hakking og sånt, det er ikke noe problem å få opp et bilde.

Det heter forresten ikke S-VHS kabel, det heter S-video (split-video). S-VHS er et kassettformat (som VHS).

Tor Arne

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Hei

Du kan få en fin HTPC fra oss til ca. 6-7000 med stilig G4 designet midi-tower kasse, optisk ut (til lyd), Radeon 9500, 16x DVD, 80 GB etc.

Anbefaler i tillegg TheaterTek DVD-spiller.

Du trenger ikke mer enn Intel Celeron 1700 CPU (har selv dette i min HTPC), men minst 256 MB RAM og helst et bedre Ati Radeon 9500.

Vi kan levere ferdig oppsatt HTPC om ønskelig, med TheaterTek, Windows XP. Tweaket og klar til bruk!

Det er bare å sende meg en PM om du ønsker et konkret tilbud.

Du kan enten benytte direkte VGA - port 3 kabel (kan lages av Halvard Saus), eller en brakeout box fra VGA-BNC (R-G-B + h/v synk). Denne kan du ev. få til 500.-. Du vil også trenge kabler. Jeg har en 10 meter BNC kabelpakke liggende, du kan få den til 750.-.

Jeg har ingen hakking, og supert bilde på min etterhvert ferdig tweakede HTPC.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,takk for svar.
    Det er jo en kjempefin mulighet for meg,da mine datakunnskaper ikke er på topp. Skal tenke seriøst over det,men akkurat nå er "hjemmekinobudsjettet" ganske "tynt".
    Skal også tipse noen kamerater om dette.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Hei Per!

Ja, det er flere av oss som har stramt budsjett i disse juletider! Du får bare kontakte meg hvis du ønsker et tilbud senere! ...

Lignende tråder

1. Plasma vs. CRT (igjen). Fordeler og ulemper.
    By Afseth in forum TV-apparater
    Svar: 23
    Siste melding: 09-25-2005, 22:20
  2. Er regnbue eff. det eneste motargumentet mot å kjøpe DLP
    By Marantz in forum Digitale projektorer
    Svar: 31
    Siste melding: 06-29-2005, 08:43
  3. CRT Prosjektor eller Plasma
    By TomH in forum TV-apparater
    Svar: 10
    Siste melding: 07-12-2004, 11:02
  4. Nok en crt vs dlp tråd....