HTPC, oppsett og utstyr. Jeg blir ikke klok... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hi-Fil skrev:
    Dette gjør alle moderne CD spillere. Det ligger en liten tidforsinkelse i avspillingen slik at CD spilleren kan korrigere eventuelle feil før lyden sendes videre til DAC'en.
    Det er sant, men det har ingenting med ripping å gjøre. Når du ripper en cd så blir hver sektor lest og kontrollert opp til flere ganger for å få det mest mulig korrekt. Avspilling skjer fra RAM. En standard cd-spiller leser uansett dataene kun en gang.
    Les faq`en for Meridian 800 så forstår dere hva jeg mener.

www.meridian-audio.com/data/800%20FAQ_v5.pdf

Her er et utdrag fra en test:

The 800 is not a PC, so why does it have a ROM drive?
    Unlike a conventional DVD or CD transport, a ROM drive reads at speeds much faster, e.g., 2x up-to and greater than 48x. Why does this matter? The 800 spins at a minimum of 2x and is reading ahead. If the 800 encounters an error, it can perform a re-read at this point at a much faster speed. The 800 can read the data several times and compare the bits just to be sure it has perfect data, before it is time for the data to go to the DAC. It's this ability that gives the 800 superior error correction and concealment
    Testen kan leses i sin helhet her: (legg merke til bildet av den. Ser nesten ut som en HTPC )

http://www.hometheaterhifi.com/volum...ne-1-2001.html

Denne tråden på AVS forum er også veldig informativ:

http://www.avsforum.com/avs-vb/showt...n&pagenumber=1[/quote][/url]

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til MaxCPU - svar på opprinnelig tema :

Hva med en av de nye DVD spillerene med DVI utgang som er på full fart inn. Det burde passe perfekt med X1, gi deg mindre problemer, like godt bilde, bedre lyd(?) og et brukergrensesnitt som selv ikke bestemor blir skremt av. Dersom det å spille av filmer og CD'er er hovedønsket ditt, burde jo det være en grei og ikke minst rimelig løsning.

Derimot hvis du ønsker alle de andre fasilitetene en HTPC har (avspilling av mange forskjellige formater, softwarefilter/endringer, musikklager etc.) -samt til stunder problemene- så virker oppsettet ditt ganske fornuftig.
    Et spørsmål dog, hvorfor trenger du RCA inn? holder ikke en overgang RCA->MiniJack?

mvh
    naist

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVD-utgang? Du mener ikke DVI-utgang, da?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for korreksjonen Mastiff - selvfølgelig mente jeg DVI utgang. Som du ser på innleggstidspunktet så skjedde det sent på morgenen (rett etter vakt). Når en er trøtt og fæl :? skjer det lett slike "små" feil. Har rettet på det nå dog.

mvh
    naist

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vakt? Er du "onkel lakris" eller noe? :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei ikke noe så voldsomt

Tips :
    Se valg av slagord.

Dersom det ikke er nok kan du se på profilen min 8)

mvh
    naist

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha. Innenriksfart? Innenbysfart?

Active Frode H. sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare synd at X1 ikke har DVI :cry:

Jeg har Revolution kortet i min HTPC, og bruker CD reader plugin og Winamp med Kernelstreaming plugin, slik Gunnar beskriver, og lydkvaliteten jeg får av denne kombinasjonen gruser alt annet jeg har hørt av lydkilder. Aller best er det når jeg kjører Revokortet rett på effektforsterkeren, men det er også tydelig bedre enn CD spillerene mine ved digital overføring til forforsterkeren. Det virker som om CD og DVDspillere "trikser" litt med lyden før overføring, dette gjør ikke Revo, lyden er superdetaljert og det er nesten som om sceneteppet blir trukket fra når man switcher mellom CD spiller og Revo.

Frode

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er greit nok at X1 ikke har DVI inngang, men da har du produkter fra Bush med overgang til VGA, Nintau eller for den saks skyld Primare med VGA. De to førstnevnte er rimelige saker til 2500-3500, mens sistnevnte nok tilhører et annet segment.
    Har også hørt at Bush spilleren har fått oppgradert firmware slik at den nå spiller av progressiv PAL og støtter flere forskjellige oppløsninger.
    Disse vil gi deg veldig bra bilde og minimalt "fuzz", noe som er viktig for en del mennesker.

mvh
    naist

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •