Beste program guide?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste program guide?

Hei, jeg ønsker å ta opp tv-program på PC'n og lurer på hvilket program guide som er best?

Programmet må være enkelt å bruke, jeg ønsker å kunne programmere det til å ta opp noen dager i forveien.

Hadde vært fint om det stod litt om hva filmene/seriene handler om også.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Beste program guide?

Sitat Opprinnelig postet av tonjekl
    Hei, jeg ønsker å ta opp tv-program på PC'n og lurer på hvilket program guide som er best?

Programmet må være enkelt å bruke, jeg ønsker å kunne programmere det til å ta opp noen dager i forveien.

Hadde vært fint om det stod litt om hva filmene/seriene handler om også.
    Det du trenger er et TV-kort og noe programvare som kan bruke TV-kortet og støtter norsk programguide. Programvaren som følger med TV-kort kan som regel bare kastes. BeyondTV er bra, for å komme med et eksempel.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    www.tvontime.tv/no er et veldig bra program. Bare trykk på "rec" knappen ved siden av programmet du vil ta opp så er alt i boks.
    Har også søkefunksjon, hvis du leter etter et program som du ikke vet tidspunkt eller hvilken kanal det går på.

Kan anbefales på det sterkeste, men det koster penger da (300 kr året, men det er verdt det).

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utfordringen her er vel å få det til å virke i Norge.

Jeg har prøvd å få til hacke metoden for å få det inn i MCE 2005 uten å lykkes. Dog skammer jeg meg ikke mye for det for det var noe innmari herk å sette opp.

BeyondTV har jeg også prøvd, men siden jeg ikke bor i de landene som den støtter får jeg ikke registrert noe snapstream account. Det finnes XMLTV software som kan hente ned og sette opp for deg, men guiden jeg fant på nette var for BeyondTV 3.4, og ikke 3.5 som er å få tak i nå. Den snakket også om noe webinterface setup, som ikke finnes i 3.5..så det gikk i dass og.

Men denne linket til over her er ny...får nesten ta en titt. Se om det funker. Men jeg begynner å bli veldig frustrert over hvor komplisert en EPG for Norge må være å få til...vi her i skandinavia gjør noe forferdelig galt et eller annet sted.

Så min konklusjon til trådstarter er: Om du vil ha noe enkelt er ikke EPG et område å forvente det....samme hva andre sier.

Hadde det vært en enkel måte hadde alle brukt den....men alle råd jeg har fått har vært i alle rettninger...og har du en ingeniør utdannelse i elektronikk..så kan det hjelpe!!

AKIRA

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AKIRAx27
    Hadde det vært en enkel måte hadde alle brukt den....men alle råd jeg har fått har vært i alle rettninger...og har du en ingeniør utdannelse i elektronikk..så kan det hjelpe!!
    Det krever litt datainnsikt for å få det til å fungere, men det finnes en grei steg-for-steg-guide for BeyondTV 3.5. Det hjelper forresten ikke å være elektronikk-ingeniør - det er ingen lodding involvert her..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan varmt anbefale tvontime. Det er veldig enkelt å sette opp og har alle de norske kanalene.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv "mor" kan installere og bruke det

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et skjermbilde:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jimrogerr: Hvor fikk du kjøpt det? Bestilt fra en Svensk nettbutikk eller finnes det norske forhandlere?

AKIRA

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jotto
    Det krever litt datainnsikt for å få det til å fungere, men det finnes en grei steg-for-steg-guide for BeyondTV 3.5. Det hjelper forresten ikke å være elektronikk-ingeniør - det er ingen lodding involvert her..
    Ironi var vel nøkkelordet når du leste den siste biten der.

Men hvis du har en link til den steg for steg guiden så hadde jeg satt pris på det, for jeg har ikke helt gitt opp BeyondTV enda. Men jeg skulle gjerne likt å vite hvordan norske brukere får opprettet en Snapstream account. Når jeg kjører wizzarden kommer ikke spm opp engang om jeg vil.

AKIRa

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ironi var vel nøkkelordet når du leste den siste biten der.
    Jeg regna ikke med at du seriøst trodde at du måtte frem med loddebolten heller

Men hvis du har en link til den steg for steg guiden så hadde jeg satt pris på det, for jeg har ikke helt gitt opp BeyondTV enda. Men jeg skulle gjerne likt å vite hvordan norske brukere får opprettet en Snapstream account. Når jeg kjører wizzarden kommer ikke spm opp engang om jeg vil.
    Sjekk http://www.lmgestion.net/@en-us/4/22/20/21/article.asp

Du må sette opp xmltv til å grabbe norsk programguide, og så bruker du xmltvimporter til å stappe det inn i BeyondTV. Du bruker ikke Snapstream.net-konto i det hele tatt til det.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den snakket også om noe webinterface setup, som ikke finnes i 3.5..så det gikk i dass og.
    Webadmin lever i beste velgående i 3.5. Bare gå til http://localhost:8129 på BTV maskinen. Under advanced settings -> miscellaneous settings kan du enable webadmin fra system tray slik at du slipper å bruke browseren neste gang.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, der ligger kanskje det jeg har sett etter siden jeg ikke fikk til den delen her:

Step 1: Install Beyond TV 3.4 and disable automatic updates of program guide. To do it: open the web admin utility and choose "Settings" then "Snapstream.Net Settings" and for the heading "Allow Automatic Updates" choose "Disable" in the dropdown list.
    Dette fikk jeg ikke til siden jeg ikke hadde tilgang til dette:

Men med den localhost URLen kan det meste kanskje løse seg.

For det var akkurat den guiden jeg leste før og ikke følte jeg kom noe vei.

AKIRA

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da skal nok gå greit. Jeg skjønner ikke hvorfor de har gjemt bort webadminen, jeg fant den heller ikke etter å ha oppgradert til 3.5.

Newcomer sws sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler
    http://o2grabber.o2design.se/ (freeware) for program info i xmltv-format. Kombiner dette med http://www.gbpvr.com som er freeware + et tvkort med hardware støttet mpeg-encoding (f.eks. Hauppauge WinTV PVR150). Begge program kjører under Windows, GB-PVR krever NET installert.

Selv bruker jeg dette sammen med to stk Hauppauge media MVP tilkoblet to ulike tv'er. En "media pc" og en server for opptak (det blir fort stoore filer). GB-PVR støtter også streaming/ripping av DVD'er fra PC til MVP. Forholdsvis enkel installasjon og svært enkelt i bruk med mye funksjonalitet. Opptakskvalitetet er så god som signalet inn tillater (kabeltv fra CD).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •