DVD spiller på usb2.0

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVD spiller på usb2.0

Gir en dvdspiller over usb 2.0 nok stabilitet og båndbredde til å brukes som htpc dvd-rom?

Tenker å ha dvd-rom, ir mottaker, lcd-display og knapper for styring i et kabinett fra en cd-spiller.

Dersom mulig så er det ønskelig med en usb 2.0 hub inni cd-spilleren slik at jeg slipper unna med kun strømkabel til dvdspilleren og en usb kabel til "htpcen" med all innmaten.

DrE

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    USB2.0 er vel 480Mbps, så det skulle holde i massevis. Eller misforstod jeg spørsmålet?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, usb 2.0`s teoretiske egenskaper er greie nok, men det er vel en kjennsgjerning at firewire er bedre på prosessorkraft og stabilitet.

Jeg tenker å bruke en usb 2.0 hub inni cd-spiller kabinettet. Til denne må det kobles et usb-seriell adapter med to serieporter. En til LCD displayet og en til IR mottakeren (så slipper jeg kjøpe usb lcd og usb ir-mottaker). I tillegg skal knappene på cdspilleren moddes over på en gamepad, så det blir en del tilkoblinger.

Jeg tror ikke at et LCD display, en ir mottaker, to serieporter og dvd-spilleren tar over 480Mbps, men jeg er allikevel litt skeptisk til om dette er det riktige å gjøre??

Sånn rent kabingsmessig er dette helt klart det letteste.

Ytelsesmessig så ville jeg satset på firewire på dvd-spilleren, og respektive kabler til respektive enheter (altså to stk usb, to stk serie + strøm)

Håper selvfølgelig å bruke minst mulig kabler, og overgang fra usb2.0-IDE, overgang fra usb-seriell, samt usb 2.0 hub har jeg fra før, så da slipper jeg handle nytt. Billig er bra...

DrE

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som en fortsettelse på det jeg holder på med her går det an å nevne muligheten for å kombinere htpc på maskinrom (med adekvat kjøling og dermed en del støy, kanskje også overklokking for å få ffdshow til å duge) i kombinasjon med at man kan styre det man trenger fra kinoen.

Jeg fikk nyhetsmail fra hifiklubben i dag, og der ser jeg at det selger NAD T513 i titan-utførelse for 1198,-. Ser at fronten på den hadde vært perfekt til "forlengelse av en htpc". Spesielt siden den har knapper av typen "høyre, venstre, opp, ned og enter" som gjør navigering i et GUI enklest mulig. Noen vil kanskje si at det er barnslig å kjøpe en 513 for bare å røske ut innmaten men... Den koster faktisk mindre enn et htpc kabinett uansett og ser bedre ut i kinoen etter min mening.

Med dette mener jeg at man (som denne tråden handler om) har en dvd-rom på firewire og styring til htpcen gjennom knappene i front på nad`en (koblet gjennom en gamepad), slik at man slipper støyen fra htpcen, men allikevel har brukervennlighet i kinorommet for bytte av dvd osv...

bla bla, brainstorm :lol: sikker ikke alle som bryr seg om at jeg tenker høyt.

DrE

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kansje du kan ringe klubben å høre om de har noen defekte eksemplarer du kan kjøpe billigere?
    den er vel ganske ny(?) så det er vel lite trolig men verdt fortsøket!

bare jeg som tenker høyt tilbake.... 8)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    kansje du kan ringe klubben å høre om de har noen defekte eksemplarer du kan kjøpe billigere?
    den er vel ganske ny(?) så det er vel lite trolig men verdt fortsøket!

bare jeg som tenker høyt tilbake.... 8)
    Deler kontor med ON/OFF som er reparatør for HiFi-Klubben i Stavanger :wink:

har allerede sjekket om de hadde. Det koster sikkert like mye å skaffe et kabinett til den som det koster å kjøpe en ny en desverre. De bytter ikke kabinett på så billige bokser.

DrE

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •