Microsoft Media Center 2005.Mulig å tilpasse EPG ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer -Harald- sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Microsoft Media Center 2005.Mulig å tilpasse EPG ?

Jeg vurderer å gå til anskaffelse av Microsoft Media Center 2005- og er vel bare avventende i forhold til at norsk EPG ikke fungerer i utgangspunktet. Er det noen som vet hvordan man kan omgå dette, og allikevel få EPG til å fungere ? En steg-for-steg forklaring hadde vært topp !

Har også hørt rykter om at MC kommer i ny utgave innen kort tid ? Norsk versjon kommer visst ikke før i oktober ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sett på Media Portal http://mediaportal.sourceforge.net/??

Bruker XML TV som igjen skal fungere. Har ikke fått satt det opp enda, men skal snart begynne

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått det til, var et lite h.. å sette opp men nå funker det som smurt. Gå på hacks forumet på www.thegreenbutton.com og les deg opp der. Er flere mulige løsninger.

Jeg brukte kombinasjonen 02grabber, webguide2 og smartguide. Tok meg bare en 10-20 timer å få det til, hehe Brukte da oppskriften i tråden som heter noe som "Lets do smartguide..."

Til gjengjeld kan jeg nå sette opp opptak og se på epg over web fra hvorsomhelst/nårsomhelst...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du har det satt opp, er det noe mulighet for å gjøre noe tilgjengelig for oss andre norske brukere av MCE 2005?

Og har du en direkte link til den guiden. Prøvde å søke på forumene der men den gikk ikke rett til den tråden.

Er det denne?

http://www.thegreenbutton.com/commun...=72448#bm92939

AKIRA

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Epg i MCE 2005

Norsk EPG fungerer i Windows XP MCE 2005 med litt jobbing.

Jeg bruker TVxb for å grabbe og QuickGuide for å lure EPG-informasjonen inn i MCE.

Ta kontakt om du vil ha hjelp....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Media Center kommer som kjent på norsk i oktober. I den forbindelse blir den norske EPG-en tilgjengelig for brukere av den engelske versjonen. En fugl sang meg i øret at denne EPG-en skulle bli tilgjengelig i slutten av august....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TH
    Media Center kommer som kjent på norsk i oktober. I den forbindelse blir den norske EPG-en tilgjengelig for brukere av den engelske versjonen. En fugl sang meg i øret at denne EPG-en skulle bli tilgjengelig i slutten av august....
    Slutten av august har kommet og gått, men vi får krysse fingrene!! For det er alt som mangler for å gjøre MCE 2005 til en knall aplikasjon!!.....det og en helt omarbeidelse av MP3 støtten...riv ruskende gal er den!!

AKIRA

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AKIRAx27
    Slutten av august har kommet og gått, men vi får krysse fingrene!! For det er alt som mangler for å gjøre MCE 2005 til en knall aplikasjon!!.....det og en helt omarbeidelse av MP3 støtten...riv ruskende gal er den!!

AKIRA
    Jeg har også hørt at MCE 2005 oppdatering skulle komme i slutten av august, men denne har da blitt noe utsatt. Oppdateringen skulle blant annet støtte flere lokasjoner, da også bl.a. Norge. Har testet mange HTPC applikasjoner, men MCE 2005 er absolutt best etter min mening - eneste som mangler er EPG'en.

Ser forresten at du, Akira, har Hauppauge 500 kort. Jeg har et Hauppauge 350 kort, men er ikke helt fornøyd med TV-kvaliteten jeg får gjennom dette kortet. Hvordan er kvaliteten på 500 kortet ? Har du evt. noe tips for å få bedret kvaliteten på TV i MCE, slik at den blir tilnærmet lik den kvaliteten jeg får ved å kun bruke antennekabelen rett i TV'en?

- mjØL

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Definer hva du mener med dårlig kvalitet. Jeg har et problem som enten er pga defekt kort, eller signal støy. En horisontal stripe over skjermen på noen kanaler. Det som er så rart..at den er bare på noen..og ikke alle.

Hva sliter du med?

AKIRA

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AKIRAx27
    Definer hva du mener med dårlig kvalitet. Jeg har et problem som enten er pga defekt kort, eller signal støy. En horisontal stripe over skjermen på noen kanaler. Det som er så rart..at den er bare på noen..og ikke alle.

Hva sliter du med?

AKIRA
    Blir litt off-topic her nå, menmen...
    Det blir rett og slett veldig mye støy på bildet som kommer gjennom TV-kortet, i forhold til når jeg bare kobler antennekabelen rett i TV'en. Jeg vet ikke om dette er pga. at TV-kortet er dårlig, eller om det er andre faktorer som spiller inn (f.eks. at støyen blir mer tydelig gjennom TV-kortet...eller..?) Det er så mye støy på alle kanaler, at jeg rett og slett ikke gidder å bruke PC'en til å se TV... Og det er jo litt kjipt da...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    O2Grabber sluttet å virke for Norge i sommer.

Et alternativ for å hente MCE-kompatible XMLTV-data er "TV-Grabber":
    http://tvgrabber.heiigjen.com/

Men, som nevnt går det rykter om full norsk EPG fra Microsoft i oktober.

_e

Active Messel sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    O2grabber funker vel enda? Jeg bruker den tre ganger i uka for å laste ned EPG inn i ShowShifter.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. Min og en del andres sluttet å virke for norske data en gang i sommer. Funker fremdeles for svenske data. Mulig at den virker igjen nå. Jeg har ikke sjekket siden jeg har byttet til TV-Grabber.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du muligens forklare en nybegynner hvordan få resultatet fra TvGrabber inn i MCE2005 Norsk versjon ? TVGrabber lager en xml fil så langt ok, men hvordan få den inn....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •