Får sort/hvitt bilde ut fra pc`en?!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer Focalmann sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Får sort/hvitt bilde ut fra pc`en?!

Tjena,

Koblet igår opp min nye hjemme-pc på soverommet. Denne skal levere bilde på tv via s-video utgangen på pc. Testet først dette i stua på 32" ws. Koblet da s-video fra pc og inn i s-vid i front på tv. Dette fungerte glimrende uten noe problem. Tv`en på soverommet har ikke egen s-video inngang, men kun 2stk scart. Derfor kjøpte jeg en pakke bestående av s-vid kabel, og en "adapter" som settes i scart inngangen på tv. Plugger så s-vid inn i denne igjen. Ble temmelig skuffet når jeg kun klarer å få sort hvitt bilde :cry: Prøvde også med en annen tv, men fortsatt sort/hvitt.. Betyr dette at det ikke er koblet riktig inni "adapteren"? Og hvordan får jeg til dette isåfall? Trodde den var til dette jeg :roll:
    Noen som kan hjelpe??

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Løsningen finner du her

Newcomer Focalmann sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Løsningen finner du her
    Hmm..

For å gjøre det litt klarere: Tv`en kan ikke aktivisere s-vid i noen meny.
    Adapteren jeg skriver om ligner litt på f.eks den til ps2, scart i ene enden og kompositt, rca phono lyd rød/hvit og inngang for s-video. Skal ikke denne gjøre om s-video signalene så de fungerer til scart-inngangen?

Det er jo kun s-video ut fra pc`en. Mener du jeg må ha en overgang til kompositt, og så sette denne mellom s-vid kabelen og adapteren? Ikke vet jeg om pc`en kan sende kompositt heller..

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Focalmann
    Adapteren jeg skriver om ligner litt på f.eks den til ps2, scart i ene enden og kompositt, rca phono lyd rød/hvit og inngang for s-video. Skal ikke denne gjøre om s-video signalene så de fungerer til scart-inngangen?
    Jo, men den er avhengig av at scart kontakten støtter s-video. (SCART kan overføre enten kompositt, s-video eller RGB) Hvis den ikke gjør det vil den ikke konvertere signalet til riktig type.

Hvis din TV ikke støtter s-video og pc'n ikke kan sende ut kompositt så er eneste løsning å skaffe seg en slik overgang eller koble en kondensator mellom de aktuelle pinnene på scart kontakten.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •