Hvor kraftig HTPC? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 47 av 47
    Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Og du tror ikke på å lese 3-4 poster lenger opp i en tråd heller? :wink: For å sitere meg selv litt lenger oppe: " Det blir som å bruke en god equalizer på et lydanlegg." Du har med andre ord mange justeringsmuligheter som du ikke har med DVD-programmet. Så ffdshow erstatter det ikke, det fungerer som en korrigering, akkurat som en god equalizer (de dårlige bare ødelegger lyden...).

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svaret... Leste lenger oppe i tråden før jeg skrev spm. mitt...!

Mvh

AK

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Temaet her hopper frem og tilbake ser jeg!

Hva mente magnus med sin kommentar tro - Sony midr. DVD spiller?, Sony TV???, diskuterer vi ikke HTPC her da?? Og er ikke 90% eller mer av vitsen med en HTPC å oppnå et godt STORT bilde dvs med prosjektor. Som jeg sa tidligere til ham under en annen tråd er det liten eller ingen vits med en HTPC på en 32" TV-skjerm, med mindre du ønsker å kunne spille av DivX, .mov., wm*filer etc. Bedre bilde enn med en DVD spiller oppnår du neppe med en HTPC på en TV-skjerm. Dels pga. TV'ens begrensninger og dels pga. omskalering i TV utgangen.

Spørsmål til Burre - kan du si meg hva du har i maskinen din?

Du sier du har en 2400+ prossesor, trolig vil det si at du har et KT 266 MoBo eller lignende. Mastiff kjører en 2600+ noe som betyr at han han kjører et 333 MHz chipset, noe som alene gir merkbart utslag i hastighet og kraft. Så kommer minnet - du kjører DDR 2100 og han kjører DDR 2700 (enda flere antagelser), igjen øker differansen mellom maskinene merkbart. FFDSHOW er et program med høye krav, spesielt for prosessor og båndbredde ergo blir dette utrolig nok ganske stor forskjell.

Dersom han nå i tillegg kjører et bedre grafikkort så er vel alt i alt problemet forklart.

mvh
    naist

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svar til Larzen!
    Du misforstår litt. Dersom du leser litt frem og tilbake her vil du oppdage at de fleste snakker ikke om bare vanlig avspilling av DVD. Det er snakk om HD filer, Software avspilling av DVD med allverdens filtermuligheter (ffdshow) osv..

Dersom du bare skal ha DVD avspilling kan du kjøpe den nye DVD spilleren til Samsung med innebygget DVI utgang.

Dersom du heller vil ha en HTPC er krava egentlig minimale for DVD avspilling. Har du et ATI grafikk kort med mpeg 2 HW dekoding (siste 2-3 årene har alle ATI kortene hatt dette) er det meste i orden allerede.

mvh
    naist

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    naist, jeg har et MSI KT-4 Ultra (egentlig to, jeg bruker det samme på serveren) med 400 DDR-minne tilpasset kortet. Jeg merket forskjellen fra KT-3 (med 333 DDR-minne) ganske markant på ffdshow, husker jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaså Mastiff så du er storkunde hos han Alf du.

Det kan stemme greit med teorien om at bandbredde er veldig viktig for å kunne utnytte prosessoren helt ut. Nye nå er jo Dual Channel (grunnen til mitt ønske om 2*256Mb, CL2, DDR3200) der du øker bandbredden ytterligere.

Tøft kort det der. Har selv tenkt å kjøpe MSI K7N2 (men Alf har ikke fått rotet det frem enda) eller Epox sitt tilsvarende kort.
    Jeg får se når jeg kommer hjem.

mvh
    naist

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til tider. La oss si at Alf er på fornavn med meg. Men det er en stund siden sist, jeg har holdt meg til samme opplegget siden KT4 kom.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •