Innstillinger av minnet i bios... er litt usikker...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Innstillinger av minnet i bios... er litt usikker...

Hei

Jeg driver å klokker maskina mi og har i den anledning registrert at man skal kjøre 1:1 på minnet ved bruk av ffdshow.

I det oppsettet jeg snakker om har jeg 2*512 Corsair XMS C2 pc3200. En Nortwood på 3.0 og et p4p800 Deluxe hovedkort.

Det jeg plages med/lurer på er hvordan jeg vet at minnet står i 1:1 i forhold til FSB?

I bios har jeg innstillinger for CPU bus som vel er FSB. Her kan jeg velge fra 100-400 MHz. Så er det en minneinnstilling som har valgene 266, 320 og 400 mHz samt auto. Med Corsair brikkene vil auto gi 266 og med en kingston Hyperx pc4000 jeg har vil den gi 400 MHz.

Jeg klokker cpu til 15*240MHz = 3600. (Bruker en Mist megatower luftkjøler med 120mm vifte)

Hvordan vet jeg om minnet kjører 1:1? (mye pjatt for et enkelt spørsmål dette...)

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk memclock på 400 MHz for 1:1. Litt teit at det står 400 MHz, det burde heller ha stått 1:1 eller den faktiske minnefrekvensen i forhold til FSB. På et gammelt Asuskort jeg hadde sto det faktisk minnefrekvens helt til Asus plutselig fant ut å droppe dette i en nyere biosversjon. 400 MHz i biosen på kortet ditt henspeiler altså på minnehastighet ved 200 MHz FSB.

Du kan sjekke minnehastigheten i windows med CPU-Z.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Rikky

400 gav 1:1, godt at det finns folk som holder seg oppdatert slik at jeg har noen å mase på...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •