Programvare til HTPC?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Programvare til HTPC?

Jeg sliter fryktelig med å finne bra programvare til maskinen min! Det største problemet akkurat nå er å finne et bra og billig videoredigeringsprogram. Videoene blir lagret som MPG filer, og jeg skal bruke det til å klippe bort reklamepauser.

Et annet problem er å finne et bra program som kan spille av MPG filer. Akkurat nå bruker jeg ATI fileplayer, men det må da finnes noe bedre eller?? MPG filene tar også helt utrolig stor plass og det er sjelden at en TV-film får plass på en enkelt fil. Derfor håper jeg at det finnes et program som klarer å spille av disse filene etter hverandre slik at jeg slipper avbrudd i filmen. Det ville naturligvis være et stort pluss om dette programmet også klarte å spille av DVDer.
    Dette ble en lang forklaring. Var det noen som forstod ?? :roll:

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pinnacle har jo bra redigeringssoftware som ikke koster all verden, f.eks Studio.

Hva med Zoomplayer?

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Windows media player 9 gjør alt det der for deg! (bedre enn winamp også)
    For å dele en fil i to, bruk studio 7, eller windows movie maker.(standard i XP.

Vil du gjøre om andre ting på filen, bruk virtualdub.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rikky
    Pinnacle har jo bra redigeringssoftware som ikke koster all verden, f.eks Studio.

Hva med Zoomplayer?
    Hvor får jeg kjøpt disse programmene, og finnes det mer innformasjon om dem noe sted?

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du kan få kjøpt det på elkjøp og på www.komplett.no zoomplayer http://www.inmatrix.com/files/zoomplayer_download.shtml

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    til kun å dele en fil i 2, tror jeg windows movie maker faktisk er litt enklere. Tror du kan bruke virtualdub til det også. Virtualdub er gratis, bare gjør et søk på google.

Zoomplayer standard er også gratis, såvidt jeg har forstått, men media player 9 er bedre(synes jeg). Gå til windows update, så får du media player 9, om du ike har det.(eneste jeg har sett som kan spille 2 filer etter hverandre, uten stopp, men det fins sikkert flere)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burre
    Windows media player 9 gjør alt det der for deg! (bedre enn winamp også)
    For å dele en fil i to, bruk studio 7, eller windows movie maker.(standard i XP.

Vil du gjøre om andre ting på filen, bruk virtualdub.
    Windows media player fungerer helt fint bortsett fra at den ikke utnytter hele skjermen min. Det blir alltid 2-3 cm på hver side av skjermen som ikke blir utnyttet.

Av en eller annen grunn har jeg aldri klart å få Windows movie maker til å fungere. Den fungerer fint på den andre datamaskinen min, men å flytte filer på 3-4 GB fram og tilbake, blir litt for slitsomt.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig.. er det versjon 9 du har? den er veldig forskjellig fra tidligere versjoner..

Uansett, prøv virtualdub. Med den kan du gjøre om til Avi, justere i alle retninger, og halvere størrelsen på fila uten å ødelegge kvaliteten. høres ut som det kan være en fordel i ditt tillfelle.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burre
    Merkelig.. er det versjon 9 du har? den er veldig forskjellig fra tidligere versjoner..

Uansett, prøv virtualdub. Med den kan du gjøre om til Avi, justere i alle retninger, og halvere størrelsen på fila uten å ødelegge kvaliteten. høres ut som det kan være en fordel i ditt tillfelle.
    Du hadde rett, jeg hadde ikke verson 9. Det virker helt fint etter at jeg innstalerte verson 9!

Virtualdub høres interesann ut. Hvor kjøper jeg det?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.virtualdub.org/download

Virtualdub kjøper du her, for kr 0,- :lol:

Har ikke prøvd det ut noe særlig, alt jeg vet er at du loader fila, gjør om på det du måtte ønske, og starter dubbing. På den måten lager programmet en ny fil, med de endringer du har valgt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •