Svak maskinvare - hvike filtre?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Svak maskinvare - hvike filtre?

Har en sak med XP2000, 512MB ram og R9600AIW. Det kan se ut som det nærmer seg innkjøp av projektor og har siktet meg inn på en Panasonic PTAE700E.

Videre har jeg forstått at det er gunstig å kjøre blur&denoise og deretter resize og sharpen for å bedre bildekvaliteten, men innser jo at maskinvaren blir alt for svak for å greie dette.

Da blir spørsmålet som følger: Hva kan jeg gjøre med såpass svak maskinvare for å forbedre bildet mest mulig?

PS. Vil etterhvert teste projektoren mot ei kasse med NW3.4@fsb226+2x512Ballistix, kan vel hende denne innmaten havner i HTPC`en etterhvert. Men det er en annen historie.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo prøve noe slik:

1) Bruk dScaler 5 som videodecoder
    2) Kjør YV12 i mellom dScaler -> ffdshow -> Overlay mixer
    3) Bruk 2 eller 3 som parameter i Lanzcos resize.
    4) 1.3 i luma sharpen. 0 i Chorma sharpen

Men jrg tror at 2000+ blir litt i svakeste laget for ffdshow

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xp2000 er vel for svakt til det meste :? .

Men takk for tipsene. Så får vi se hva som skjer på projektorfronten de nærmeste dagene om det blir mulighet å teste. Deretter får jeg eventuelt sammenligne bildet jeg kan få på P4-systemet og ta en vurdering om det kanskje er noe hardware som må bytte plass. Tipper jeg finner noen kurante tips til settings i så fall på Mastiff sin hjemmeside.
    8)

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet du hvilken kjerne det er på XP`en? La oss si at du sitter på en Thorougbred-B kjerne med åpen multiplier. Da er det hvertfall mulig å sette den til ganske mye høyere klokk uten ustabilitet, og dermed litt bedre utgangspunkt for å få til noe i ffdshow. Hvilket hovedkort er det du har?

Last ned CPU-Z og se hva det sier om kjernen. >CPU-Z<

Derimot, er det en gammel palominokjerne, så er det ikke sikkert du når særlig langt.

DrE

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en Thorton, som i utgangspunktet er en Barton med halvert L2-cache. Sannsynligvis kan det oppnås å aktivere resterende cache ved å koble sammen broa som er kuttet, for jeg kjøpte en håndfull av disse i en periode at det var dårlig med "defekte" chipper å nedklasse...

Overklokking er en fin ide, men hovedkortet mitt har nok ingen mulighet for justering av vcore. Har kjørt på XP2600-hastighet med denne hardwaren i kjøligere omgivelser, men i et trangt LC04-kabbis blir det ganske enkelt for varmt til å oppnå stabilitet med denne klokken. Kan jo selvfølgelig gi gass på ei vifte eller to, men da synker waf`en til negative verdier. Og da er jeg død.

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med en digital prosjektør tror jeg du har mer nytte av resize enn denoise, men du kan prøve med først dScaler sharpen og så resize til det begynner å hakke.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •