Hjelp til valg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg

Hei, og håper dere kan unnskylde en HTPC-novise, jeg sitter her og leser diverse tråder for å finne ut av mine muligheter, men ser klokken rett og slett går fra meg - håper dere finner tid til å svare (og beklager hvis "svaret" ligger rett foran meg i en av de trådene jeg ikke har hatt tid til å lese):

Det jeg ønsker, er hjelp til vurdering av hvorvidt jeg burde "oppgradere" min hjemme-pc til en HTPC.

Min nåværende "hjemmekino", består av følgende komponenter:

Projektor: InFocus SP 5700
    DVD-spiller: NAD T562
    Receiver: NAD T741
    Fronthøyttalere: Dali Blue 3003
    Senter: Dali Blue C1000
    Bakhøyttalere: Dali Blue R1000

Jeg har en PC, som har følgende relevante specs:

CPU: P4 3GHz / 800MHz
    RAM: 2x512MB PC3200 (for dual channel) ValueR
    Grafikk-kort: Asus A9200SE 128MB
    Lydkort: Creative SB Audigy 2 ZS

Og, spørsmålet mitt blir da:

Bør jeg gå til innkjøp av kabler (lyd og bilde), og evt andre "små-oppgraderinger" (tar veldig gjerne imot hint, og benytte HTPC til min hjemmekino?

Eller er min nåværende setup, med standalone DVD-spiller m/komponentkabel bedre?

Og, hvis jeg skulle oppgradere - er det mye synlig kvalitet å hente i å ha kortest mulig VGA-kabel til projektoren?

(og så har jeg lest om hvordan man kobler det omtalte lydkortet til receiveren - men har noen evt en lenke til den rette kabelen å benytte?)

Jeg håper inderlig dere finner tid til å gi meg litt hjelp...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, ikke mange svar...

Så vidt jeg kan forstå, ut fra de mange andre trådene her inne, så kan jeg forvente:

- stor forbedring på bildekvalitet ved å bruke pc og VGA?

(det jeg håpet på, var en tilbakemelding på hvorvidt jeg kan forvente så stor forbedring, at det er verdt bryet med å kjøpe inn kabler og omorganisere filmrommet?)

- ingen forbedring på lydkvalitet?
    (og igjen, om noen hadde hatt en link til/informasjon om hvor jeg får kjøpt riktig kabel for å koble til receiver, fant en link i en annen tråd, men den førte ingensteds)

(jeg vil i bunn og grunn være fornøyd på lydsiden hvis jeg får et DD/DTS signal inn til receiveren, som da er synkronisert med bildet - dvs "erstatter" dvd-spilleren)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stiller enda et spørsmål, jeg:

- er det mulig å få DVD-Audio signal fra Creative SB Audigy 2 ZS til receiveren (NAD T741)?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •