Litt problemer med oppsett av ffdshow...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Litt problemer med oppsett av ffdshow...

Hei.

Har fått til å sette opp ffdshow mot zoomplayer med WinDVD6 sine codecs tror jeg. Det blir ihvertfall bilde med disse grønne tallene i venstre hjørne. Dette blir vel og bra når jeg spiller DVD plater, men når jeg skal spille forskjellige divx formater (SVCD, MPG, AVI ol.) Blir bildet mye dårligere enn når jeg brukte mediaplayer før. ffdshow greierne i venstre hjørne kommer også opp når jeg spiller divx i mediaplayer og WinDVD.

Hvilke codecs skal jeg bruke? Er det WinDVD som er de beste eller skal jeg bruke noen andre?

Foreløpig så kjører jeg bare resize 762+576 med litt Blur & NR uten at jeg vet hva det er... Har ikke satt opp den nye maskina enda så nå kjører jeg 2.53 NW 2*512 Corsair XMS C2 @ 2-2-2-5.

Er litt usikker på dette med resize. Jeg kjører alt på en valing PC skjerm me 1280*1024 i oppløsning. Hva skal jeg resize til? Er det noe fasitsvar på pcskjermer eller må man prøve seg fram? Er størst mulig best?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jeg forvente at det lagger den minste resize på en p4 2.53 @ 2.698 fsb 142 på 1:1?

Jeg plages med at det ikke kommer bilde, bare lyd, men etterhver kommer bildet. Dette skjer f.eks hvis jeg trykker på pause eller en eller annen anna funksjon i Zoomplayer. Var dårlig forklart dette, men jeg plages ihvertfall med at bildet ikke kommer fram.

720*576 på pc skjermen bruker da ca 80% CPU, resize blir lag. Har kun aktivert Blur & NR samt resize med Lanczos luma og chrom sharpen 1.5. (Har fulgt den guiden som var htpcnews har)

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må legge til et filter før noise reduction (og NR må ligge før resize). Hvis ikke, er det problemer med fargeformatet når bildet hentes fra WinDVD. Den enkleste måten er å legge inn dScaler sharpen (hvis det er der som alternativ). Hvis ikke kan du bruke Levels, bare pass på at du ikke endrer standardinnstillingene på det, for det ødelegger farger og gråskala fullstendig så lenge du ikke justerer med avansert utstyr.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •